Avatar billede minau Nybegynder
16. oktober 2000 - 22:23 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

et simpelt javascript problem

Hej - jeg har et problem som som jeg er sikker på at nemt at løse hvis man bare liiiige kan nogle triks med java.

Det jeg ønsker er:
når man på en side trykker på et link (faktisk en emailadresse - men det er jo lige meget) skal der komme en popup op.

Det er jo ikke så svært.

Men så skal jeg i popup\'en have to imputfelter hvor indeholdt afhænger af hvilket link jeg har trykket på

(de skal være \"grå\" så man ikke kan ændre dem - men det er jo simpelt :-)

så hvis man fx trykker på link 1 kommer der en popup med to forudbestemte kasser hvor der i den ene står morten jensen og i den anden mjensen@lal.dk - og hvis man trykker på link 2 står der fx Anne Hansen og Ahansen@lindes.dk i popup\'en

(og link 1 og link to skal ikke bare linke til 2 forskellige HTML filer)
Avatar billede _tdaugaard Nybegynder
16. oktober 2000 - 22:42 #1
Hvis det er så simpelt hvorfor laver du det så ikke selv, du er jo så klog
Avatar billede minau Nybegynder
16. oktober 2000 - 23:12 #2
Nej nej - jeg kan jo bare ikke finde ud af det - ellers ville jeg jo heller ikke spørge vel - men de to ting jeg lige har sagt var nemme - der er jo nemme

Og hvem har for øvrigt sagt at jeg er klog?
Avatar billede minau Nybegynder
16. oktober 2000 - 23:16 #3
ok jeg forhøjer til 150 point
Avatar billede hatecaps Nybegynder
16. oktober 2000 - 23:51 #4
<!DOCTYPE Html Public>
<HTML>
<HEAD>
<SCRIPT>
<!--
function openWin(f1,f2) {
  win = open();
  win.document.writeln(\'<HTML><HEAD><TITLE></TITLE></HEAD><BODY>\');
  win.document.writeln(\'<FORM><INPUT TYPE=\"text\" value=\"\'+f1+\'\"><BR><INPUT TYPE=\"text\" value=\"\'+f2+\'\"></FORM>\');
  win.document.writeln(\'</BODY></HTML>\');
}
//-->
</SCRIPT>
<TITLE></TITLE>
</HEAD>
<BODY>
<FORM>
<INPUT type=\"button\"  onClick=\"openWin(\'hate\',\'caps\'); return true\">
</FORM>
</BODY>
</HTML>

virker fint i IE, har ikke prøvet i netscape, men det skulle være det samme. Du kan altid finpudse HTML\'en i det nye vindue, så længe du overholder syntaksen

ha\' det godt

hatecaps :-)
Avatar billede minau Nybegynder
18. oktober 2000 - 22:07 #5
Jeg har ikke mulighed for at chekke det i netscape endnu - er der ok hvis jeg først betaler på mandag?
Avatar billede hatecaps Nybegynder
19. oktober 2000 - 09:18 #6
selvfølgelig :-)