Avatar billede lisby Nybegynder
04. december 2002 - 22:34 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Problemer med connection ved localhost

Jeg ønsker at teste mine ASP-filer på min egen maskine inden jeg up-loader siderne til mit webhotel, men jeg kan ikke afvikle ASP-filerne på min egen maskine. Jeg får således kun en blank side i min browser, når jeg klikker på min ASP-fil! Det skal siges at min ASP-fil virker fint, når jeg kører den fra mit webhotel (naturligvis med en anden path).

Min db hedder db1.mdb og er placeret i mappen db, som er en undermappe til det sted, hvor min ASP-fil ligger.

Jeg kører Win. XP Pro og Access 2002.

Starten af filen ser således ud:

<%
Set conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; server=local; "
' DSN = DSN & "DBQ=" & Server.MapPath ("db\db1.mdb")
DSN = DSN & "DBQ=d:\Site\db\db1.mdb"
Set rs = Server.CreateObject ("ADODB.Recordset")
conn.Open DSN
Avatar billede lisby Nybegynder
04. december 2002 - 22:39 #1
Jeg har medsendt DSN til både relativ og absolut sti, da jeg har afprøvet begge dele, uden held.
Avatar billede hossein Nybegynder
04. december 2002 - 22:47 #2
Hvor er din sql sætning?
men hvis fx du skriver:

<%
Set conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; server=local; "
' DSN = DSN & "DBQ=" & Server.MapPath ("db\db1.mdb")
DSN = DSN & "DBQ=d:\Site\db\db1.mdb"
Set rs = Server.CreateObject ("ADODB.Recordset")
conn.Open DSN
strSQL="Select * FROM tblMin"
rs.open strSQL, conn
...
%>

så skal den virke, du mangler at åbne din recordset.
Avatar billede lisby Nybegynder
04. december 2002 - 23:14 #3
Til hossein. Tak for svaret, men problemet er ikke min SQL-sætninger og åbning af mit recordset. Derfor har jeg ikke medsendt disse linier og resten af filen. Problemet er at jeg slet ikke kan finde/få adgang til min database på min lokale maskine, når jeg arbejder her.
Avatar billede hossein Nybegynder
04. december 2002 - 23:29 #4
Jeg er ikke sikker på at DSN er et reserveret ord. men prøv det.
<%
Const adOpenStatic  = 3
Const adLockReadOnly = 1
Set objConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Set objRS  = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
strConnString = "DBQ=" & Server.MapPath("MyDatabase.mdb")
objConn.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; " & strConnString
strSQL = "SELECT * FROM Links"
objRS.open strSql, objConn, adOpenStatic, adLockReadOnly
%>
Avatar billede jwi Nybegynder
05. december 2002 - 10:43 #5
Should this "server=local" not be "server=localhost"?
Avatar billede lisby Nybegynder
05. december 2002 - 20:51 #6
hossein & jwi -> tak for forslagene, men det virker desværre stadig ikke.
Avatar billede kichian Nybegynder
06. december 2002 - 17:52 #7
server=bla.. er ikke en del af en Access connectstreng.
Avatar billede grind Nybegynder
08. december 2002 - 18:04 #8
*** Stien er relativ til webserveres rod ***
***I eksemplet ligger database i biblioteket wwwroot\Din websides navn\Database\Databasenavn.mdb***
Brug følgende connectstring:
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dim strFile
strFile = "..\Database\Databasenavn.mdb"

' sæt connection string
Dim strConnect
strConnect = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=" & Server.MapPath(strFile) & ";"
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Husk at alle sider der skal hente data fra dabasen skal have følgende include string:

<!--#include file="../Connections/connFile.asp" -->
Avatar billede grind Nybegynder
08. december 2002 - 18:05 #9
Og husk så lige at du i din browser anvender denne henvisning:
http://localhost/DinWebside/Default.html
Avatar billede frederikschack Nybegynder
08. december 2002 - 21:14 #10
Gudfader bevars! Godt jeg er sluppet for alle de Access problemer, jeg bruger aldrig nogensinde Access til hjemmesider mere i mit liv, efter at PHP/MySQL løsningen har åbenbaret sig for mig.

Svaret er simpelthen at lade være med at bruge Access, det vil spare jer for mange problemer. F.eks. sådan noget som at man ikke kan oprette forbindelser eller lukke forbindelser. Med PHP/MySQL er det en ren leg at åbne og lukke databaser.

Desuden er Access databaser pr. definition ustabile, og hjemmeside hostere der kører ASP er ustabile og dyre.

Alle er velkomne til at få et eksemplar af min første PHP/MySQL hjemmeside, jeg har lavet den så dynamisk at den næsten opretter sig selv. Se evt. et eksempel på www.isme.dk (min baggrund i XP) eller www.fynssocialeforum.dk, det er en og samme side, samme programmering, det eneste der er forskelligt er baggrundsgrafikken og det der ligger i databasen. Man kan ændre menuen i en administrationsside.

M.V.H.
Frederik
Avatar billede lisby Nybegynder
08. december 2002 - 21:59 #11
kichian, grind og frederikschack -> Tak for kommentarerne.

grind -> det var dig, som sendte mig på rette spor. Jeg manglede at bruge http://localhost/DinWebside/Default.asp i min browser. Det gør jeg nu og så  virker det. Mange tak for det! Opret et svar, og jeg sender dig dine velfortjente point.
Avatar billede grind Nybegynder
09. december 2002 - 16:30 #12
Dejligt at du fik det til at køre. Jeg har selv døjet meget med samme problem.