Avatar billede janus_007 Nybegynder
04. december 2002 - 19:11 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

paint(Graphics g) er der ikke andre muligheder??

Kan man kun bruge Graphics fra en paint metode i en applet eller hvordan gør man ellers??

Hvad nu hvis jeg har min egen metode hvori jeg ønsker at painte noget?? - Er det helt uladsiggørligt eller hvordan ??

Hjælp en Java n00b

Go Strong og go home :O)
Avatar billede dannymoeller Nybegynder
05. december 2002 - 11:27 #1
Hvis du ønsker at painte noget i din egen metode skal du bare kalde den fra paint med en Graphics reference:

public void paint(Graphics g){
  minMetode(g);

}
public void minMetode(Graphics g ){
  g.drawString("Hello world", 0,0);
}
er det sådan du mener?
Avatar billede janus_007 Nybegynder
05. december 2002 - 13:06 #2
Ja det er lidt af det!
Nærmere noget i retning af:

public myDecision(){
Graphics myG;
...
minMetode("You have lost", myG);

}

public void minMetode(String s, Graphics g ){
  g.drawString(s, 0,0);
}

Hvis du kan se hvad jeg vil... og altså ikke udfører alt på baggrund af kald til paint - finder faktisk den paint lidt belastende haha, den kaldes jo hvergang appletten resizes eller whatsoever..

ps. jeg er gammel VB'er :O)
Avatar billede dannymoeller Nybegynder
05. december 2002 - 13:24 #3
Du skal gemme en reference til Graphics, hvad tegner du det på, direkte på appletten eller på et image?
Avatar billede dannymoeller Nybegynder
05. december 2002 - 13:27 #4
Du kan få din reference til Graphics ved at bruge:

this.getGraphics()
fra java.awt.Component

Derfra kan du gøre som du lyster med den.
Avatar billede janus_007 Nybegynder
05. december 2002 - 13:31 #5
På en Applet!
Hvordan gør jeg det jvf. mit spørgsmål 13:06:32 mht. reference osv...
Avatar billede dannymoeller Nybegynder
05. december 2002 - 14:11 #6
Jeg kan ikke lige få den til at tegne, men den kombilerer fint, hvis du går ind på http://java.sun.com/j2se/1.4.1/docs/api/java/applet/Applet.html

nedarver Applet fra Component, som har en getGraphics, så det burde kunne lade sig gøre:

import java.awt.Graphics;
public class test extends java.applet.Applet {
    public Graphics myG = null;

    public void init() {
    myG = this.getGraphics();
    myPaint();
    }

    public void myPaint(){
        myG.drawLine(0,0, this.getWidth(),this.getHeight());
    }