Avatar billede _luge_ Nybegynder
16. oktober 2000 - 15:51 Der er 20 kommentarer og
2 løsninger

Forskellen på include() og require()

Hvad er forskellen på ovenstående?
Avatar billede benno Nybegynder
16. oktober 2000 - 15:51 #1
hej du =)
Avatar billede _luge_ Nybegynder
16. oktober 2000 - 15:52 #2
Kan du svare?
Avatar billede fmadse1 Nybegynder
16. oktober 2000 - 15:54 #3
require bliver altid \"includeret\"
include hvis du for eksempel bruger det i en if

if blabla
include \'test.inc\'
else
include \'test2.inc\'

Så er det kun den ene include der bliver inkluderet.
Comprende?
Vh
Fmadse1
Avatar billede tfylliv Nybegynder
16. oktober 2000 - 15:55 #4
I PHP4 er der ingen forskel, require og include kalder samme function, det kan du se hvis du kigger i kildekoden til PHP4.

I PHP3 er der lidt forskel, men det er ret svært at forklare, hvis du kigger i PHP\'s manuel, på www.php.net, under include funktionen så er det forklaret der.
Avatar billede _luge_ Nybegynder
16. oktober 2000 - 15:56 #5
Hov det må du undskylde
Avatar billede tfylliv Nybegynder
16. oktober 2000 - 15:58 #6
Er der forøvrigt noget der faktisk kan lave et eksempel, hvor der er en tydelig forskel hvis man bytter require ud med include? (eller omvendt).
Avatar billede benno Nybegynder
16. oktober 2000 - 16:00 #7
Avatar billede snedled Nybegynder
16. oktober 2000 - 16:45 #8
..
Avatar billede scz Nybegynder
16. oktober 2000 - 17:37 #9
_luge_ = benno
er i sammen person?

i de 2 spm. som _luge_ har oprettet er benno den der for point\'s, uden at komme med et svar som der kan bruges ( _luge_ er oprettet idag )...

ADMIN...
Avatar billede andreas_admin Nybegynder
16. oktober 2000 - 17:52 #10
_luge_/benno, I bedes forklare jer.
Avatar billede benno Nybegynder
16. oktober 2000 - 17:54 #11
nej det er vi ikke
han lovede mig 100 p
for at svare på hjælp og det gav jeg ham men han gav kun 30 så han oprettede et nyt spm og gav mig de sidste 70

/Benjamin
Avatar billede el_gnu Nybegynder
16. oktober 2000 - 17:58 #12
tfylliv => hvis du i den PHP fil du includer f.eks. skriver

echo PHP_SELF

så vil navnet på include filen blive skrevet.
Hvis du i stedet bruger require i stedet så vil navnet på den kaldende fil blive skrevet.

Eks.

minFil.php

<?
echo PHP_SELF;
?>

kalder.php

<?
include minFil.php;
?>

output: minFil.php

kalder2.php

<?
require minFil.php
?>

output: kalder2.php
Avatar billede benno Nybegynder
16. oktober 2000 - 17:59 #13
ok dette er et dummy spm men da det vækker interesse er det jo ok
Avatar billede el_gnu Nybegynder
16. oktober 2000 - 18:01 #14
benno & _luge_ => husk reference en anden gang, så slipper man for beskyldninger!
Avatar billede benno Nybegynder
16. oktober 2000 - 18:02 #15
huh???
Avatar billede el_gnu Nybegynder
16. oktober 2000 - 18:27 #16
benno => Du skriver i dit indlæg 16-10 2000 17:54:47 at _luge_ manglede at gi\' dig 70 points, men der er ikke nogen reference til hvilket spm. det drejer sig om.
Så bliver man sgu lidt mistænkelig. Jeg tror nu ikke at I har snydt og kom derfor med min kommentar 16-10 2000 18:01:55.
Avatar billede benno Nybegynder
16. oktober 2000 - 18:30 #17
meget fair =)
jeg er ret ny her og er ikke så meget inde i hvon tingende fungere.....
men visse tinge skal man altså ikke.....
det er oxo fair nok, men man bliver ligesom lidt overfaldet. Det er måske ikke så fedt.
Jaja med det er jo fint nok man skal måske bare passe lidt på men ikke at gå lidt for meget op i de der pointz
Avatar billede el_gnu Nybegynder
16. oktober 2000 - 18:38 #18
benno => tjah, men der er uhyggeligt mange snydere og det ødelægger lidt ideen men eksperten.dk så derfor er vi mange der holder ekstra øje for tiden.
I denne sag mener jeg dog at scz var lidt hurtigt ude og det er jo synd for nye brugere som dig og _luge_.

I det hele taget må man sige at stemningen er lidt trykket herinde for tiden, men det skyldes vel bare den store tilgang af brugere. Nogle mennesker udnytter jo desværre den anonymitet der er herinde til at opføre sig ubehageligt, snyde og på andre måder ødelægge det for os andre.

Nu håber jeg at de forslag der har været om personlige positiv / negativ lister bliver overvejet af admin og indført snarest.

(-: el Gnu
Avatar billede benno Nybegynder
16. oktober 2000 - 18:43 #19
Det må vi da håbe
o<|:-)
Avatar billede phylox2 Nybegynder
17. oktober 2000 - 00:40 #20
Lige en ting = lad være med at kalde inkluderingsfiler (.INC) - så kan de læses med en normal browser!
Avatar billede _luge_ Nybegynder
17. oktober 2000 - 08:19 #21
Jeg undskylder misforståelsen, det var vist min skyld! (Jeg er helt ny her!).
phylox2=> man kan da godt kalde sine include-filer for .inc, hvis man har mulighed for at spærre for aflæsningen af dem, som fx. på en apache-server man selv administrerer :)
Avatar billede fmadse1 Nybegynder
17. oktober 2000 - 09:23 #22
Så lad os dog kalde dem .inc.php