Avatar billede pham Nybegynder
03. december 2002 - 19:51 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Scrollbars

Hej hej

Jeg sidder med et lille problem med scrollbars. I Mozilla vises scrollbaren kun når teksten når udover skærmen, men jeg vil gerne have at den vises hele tiden f.eks. som inaktiv når teksten kan væren inde for skærmen. Jeg har har prøvet i mit stylesheet at gøre:

body
  {
    overflow: scroll;
  }

men så laver den 2 scrollbars der hvor teksten når udover skærmen. Håber der er nogen der kan hjælpe...

M.V.H
Anders
Avatar billede tlunde Nybegynder
03. december 2002 - 19:54 #1
Du kan også bruge denne kode, der skal sættes ind i <head>:
<style>
body {overflow: auto;}
</style>

Den sætter automatisk scrollbar på, når siden bliver for lille. Bruger den også selv :)
Avatar billede pham Nybegynder
03. december 2002 - 19:55 #2
har prøvet den, men den virker kun når teksten når udover skærmen, jeg vil have scrollbaren til at være der hele tiden!!!
Avatar billede tlunde Nybegynder
03. december 2002 - 19:57 #3
hmm...så skal du da bare helt lade være med at skrive noget...
Avatar billede pham Nybegynder
03. december 2002 - 19:58 #4
nej ikke i browseren mozilla der kommer kun en scrollbar frem når teksten når udover skærmen
Avatar billede knudgert Nybegynder
03. december 2002 - 20:02 #5
Prøv om det gør nogen forskel at bruge
overflow: visible
Avatar billede pham Nybegynder
03. december 2002 - 20:04 #6
den har jeg også prøvet uden det hjalp
Avatar billede hafnius Nybegynder
09. december 2002 - 05:40 #7
Såvidt jeg kan se skriver du selv svaret: I Mozilla kommer der kun en scrollbar  når teksten når ud over skærmen. Dette har der været en del fuss omkring da de andre store browsere har dette, men altså ikke Mozilla. Til min viden kan dette ikke løses. Desværre compadre

MVH Klaus
Avatar billede mm12010 Nybegynder
11. december 2002 - 10:56 #8
prøv med <body scroll="yes">