Avatar billede morten_hjort Nybegynder
03. december 2002 - 18:59 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Computer vil ikke starte

Min computer er gået helt død. Først ville den ikke starte (cddrevet gik amok og bip lyden kom aldrig). Men nu vil den pludselig overhovedet ikke starte. Strømmen er sat til men når jeg trykker på Power On sker der intet. Jeg har sat ram'ne drevene fra og til men lige lidt hjælper det::.
Hvad kan der være galt?

Morten Hjort
::. JunoLab .::
Avatar billede benjams69 Nybegynder
03. december 2002 - 19:04 #1
ALT! Pile hele lortet ud af dit kabinet - sæt tingene i piece-by-piece for at teste om det er noget der er brændt af... Du skal altså kun starte med det mest nødtvendige. MotherBoard, CPU og måske dine RAM... Hvis intet sker her, så prøv at skifte din PSU - hvis det ikke er der den er galt kan du udelukke den. Sådan foresætter du "bare" med ALT dit hardware....
Avatar billede frost11 Nybegynder
04. december 2002 - 15:48 #2
jeg har været ude for det samme fajlede var at grafikkortet åbenbart var lidt løst ( selv om det ikke mærkede sådan) problemet blev løst ved at tage grafikkortet ud og sætte det i igen og vupti så virkede den igen
pc'en opførste sig på samme måde som du beskriver der
Avatar billede morten_hjort Nybegynder
04. december 2002 - 16:41 #3
hmmm nu gad den lige pludselig virke, men det er totalt tilfældigt om den starter eller ej. Har endnu ikke prøves jeres ideer....

Morten hjort
::. JunoLab .::
Avatar billede funkymonkey Nybegynder
12. december 2002 - 16:13 #4
jeg vil klart foreslå dig at følge de 2 første svar, hvis der er en defekt del, så er det bare at få den lokaliseret og byttet, hvis den stadig er inde for garanti-perioden
Avatar billede morten_hjort Nybegynder
30. december 2002 - 21:23 #5
hmmm... Ny stømforsyning hjalp...
Avatar billede sekam Nybegynder
30. december 2002 - 21:24 #6
Hvorfor afviser du så benjams69's svar?