Avatar billede andersf Nybegynder
02. december 2002 - 12:46 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

SQL problem på SBS 2000

På vores udviklingsserver virker siden perfekt - serveren er en w2k (Kører kun IIS og er member-server)uden noget ekstra.

Men når jeg så udgiver siden på en sbs2000 med alt installeret også SQL-server siger den:
------------------------------------------------------
Server.MapPath() error 'ASP 0175 : 80004005'

Disallowed Path Characters

/shop/basket.asp, line 65

The '..' characters are not allowed in the Path parameter for the MapPath method.
------------------------------------------------------
Det er ligegyldigt hvilken side jeg "kører" den stopper hver gang på det samme kald er linie 65

linje 64: Set Conn12 = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
linje 65: Conn12.Open "PROVIDER=MSDASQL;DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=" & Server.MapPath("../fpdb/agipshop.mdb")
linje 66: Set rs = Server.CreateObject("ADODB.RecordSet")
linje 67: strSQL = "Select * From Basket where SessionId = '"& Session("SessionStart") &"'"
linje 68: rs.Open strSQL, Conn12, 1, 3
linje 69: If Not (rs.BOF Or rs.EOF) Then

Hvad mangler jeg? - er det et SQL-server problem? - Jeg har ikke lavet noget til den server før - er der noget jeg lige skal tjekke? - Jeg er lidt desperat!

/AndersF
Avatar billede neteffect Nybegynder
02. december 2002 - 13:07 #1
The MapPath method does not support relative path syntax (.) or (..). For example, the following relative path, ../MyDir/MyFile.txt, returns an error.
Avatar billede di8leva Nybegynder
02. december 2002 - 13:07 #2
nå, det står ju sort på vitt...
"The '..' characters are not allowed in the Path parameter for the MapPath method."

du får ikke skriva .. i din path:
Server.MapPath("../fpdb/agipshop.mdb")

det ær antagligen førdi du inte skall kunna gå ett steg upp og gå till nogen annans bibliotek..

placera din DB på nogen annan plats måske?
Avatar billede neteffect Nybegynder
02. december 2002 - 13:11 #3
Prøv med Server.MapPath("/fpdb/agipshop.mdb")
Avatar billede andersf Nybegynder
02. december 2002 - 13:40 #4
Når nu relative path ikke understøttes har du så et gæt på hvorfor det dur på "udviklings serveren" men ikke på sbs2000.

Problemet er at selve filen ligger "over" fpdb altså ../fpdb/agipshop.mdb

Jeg prøver lige at skrive den absolutte path i filen og håber at global.asa ikke ødelægger det hele.

/AndersF
Avatar billede andersf Nybegynder
02. december 2002 - 13:57 #5
Det dur ikke - er der andre der har et forslag? Det er nok det letteste at oprette et sub-site for så virker det - men det kan da ikke være rigtigt at jeg ikke kan samle alle sitetes *.mdb i fpdb??

/AndersF