Avatar billede acidduck Nybegynder
01. december 2002 - 14:59 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

LiteON 12x10x32 vil ingenting

Min nye LiteON brænder smadrer mine cd-r´er. Nyeste version af Nero melder fejlen "Focus or Tracking Error" fem sekunder efter at brændingen begynder. CDRwin melder også fejl.

Har testet videre via "simulation" og hvis jeg vælger 4x speed kører den igennem. Det kan også lade sig gøre at brænde med 4x... en gang imellem. Men jeg vil brænde med 12x!

Har prøvet Verbatim, Discpower og Fuji - samme resultat.

Den nyeste firmware er installeret, men jeg har også forsøgt mig med tidligere versioner.

System: Athlon XP1700 - 256MB - WinXP DK (har desuden forsøgt på et WinXP Eng. system med samme resultat).

Please please - hjælp!
Avatar billede ullum Praktikant
01. december 2002 - 15:00 #1
få den byttet på garantien
Avatar billede martin.hp Nybegynder
01. december 2002 - 15:01 #2
Køb en ny brænder, de er også lidt hurtiger :)
Avatar billede htm Nybegynder
01. december 2002 - 15:01 #3
Har du prøvet at slå burnproof / smartburn til ??
Du skal have burnproff /smartburn sat til
Avatar billede rkhdk Nybegynder
01. december 2002 - 15:01 #4
Focus or Tracking Error mener jeg der står noget om i Nero's Help, kig evt der og se hvad der står!
Avatar billede acidduck Nybegynder
01. december 2002 - 15:07 #5
Burnproof til eller fra - fejlen er den samme.
Avatar billede ullum Praktikant
01. december 2002 - 15:26 #6
Strømkalibreringsfejl", "Strømkalibreringsfejl", "Laserjusteringsfejl", "Monitor ATIP fejl", "Kritisk skrivesituation" eller "Spindelservofejl":
at bruge et andet mærke af CDR'er. Hvis det ikke hjælper, skal du formentlig have din optager til reparation.
Taget fra hjælp menuen "laserjusteringsfejl" som jeg skrev i mit første indlæg få den reppet
Avatar billede acidduck Nybegynder
01. december 2002 - 15:30 #7
Hvordan skal jeg tolke det svar? At alle de ting du nævner er forårsaget af dårlige medier?

Som jeg skriver, har jeg prøvet tre forskellige mærker allerede.
Avatar billede ullum Praktikant
01. december 2002 - 15:50 #8
Nej for hulen, din brænder er defekt, det kan jo ikke passe at der er tre forskellige den ikke kan køre, når det er en næsten ny, desuden melder den focus fejl det er mekanisk i maskineriet, det kan selvfølgelig godt være en dårlig plade men ikke tre forskellige
Avatar billede nilsen Nybegynder
02. december 2002 - 07:27 #9
gm
Har hatt samme problem, forsøg slå dma fra i enhedshåndteringen
mvh
Nilsen
Avatar billede acidduck Nybegynder
03. december 2002 - 11:16 #10
Hvordan slår man DMA fra i XP?
Avatar billede nilsen Nybegynder
03. december 2002 - 22:16 #11
ga
Det ved jeg desv. ikke kører selv w98, men gikk ud fra at man kunne gå ind i enhedshåndteringen også i xp og foreta noen forandringer, sri
mvh
n.
Avatar billede acidduck Nybegynder
03. december 2002 - 22:55 #12
Gider ikke mere, der var intet at stille op. Har sendt den til reparation.
Avatar billede tinepingvin Nybegynder
03. december 2002 - 22:57 #13
jeg har en spritny plextor 241040 til salg for 650kr. -lige købt i merlin.
Avatar billede acidduck Nybegynder
25. december 2002 - 00:48 #14
Yep, drevet _var_ defekt. Lukker tråden.
Avatar billede acidduck Nybegynder
25. december 2002 - 00:49 #15
Hvordan lukker jeg tråden - hvorfor kan jeg ikke få mine points tilbage?
Avatar billede Gnefner Novice
25. december 2002 - 00:54 #16
du skal vel bare acceptere dit eget svar ....
Avatar billede sekam Nybegynder
25. december 2002 - 00:55 #17
Ullum gav jo dig det rigtige svar.
Så han/hun burde få pointene.
Avatar billede Gnefner Novice
25. december 2002 - 00:56 #18
tjaaeh egentlig ;)
Avatar billede acidduck Nybegynder
25. december 2002 - 01:05 #19
Nej, jeg kan ikke acceptere mit eget svar, jeg får kun muligheden "kommentar" eller "forsat svar". Hvad kan det skyldes?

Det er vel også en definitions sag om jeg mener at ullum kom med en løsning på mit problem. "Få den byttet" - løste jo ikke problemet med hardwaren. Men nu er det jo Jul, så 'ullum' - skriv et svar og få nogle nemme points.
Avatar billede sekam Nybegynder
25. december 2002 - 01:08 #20
Citat: "Nej for hulen, din brænder er defekt" skriver Ullum også. :)
Avatar billede ullum Praktikant
25. december 2002 - 09:59 #21
Det er jo det