Avatar billede lanworld_rippie Nybegynder
01. december 2002 - 12:54 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Problemer med $_get[""] komandoen..

Hej alle sammen... ja nu står jeg sgu i et problem.. jeg plejede at kunne sende nogle variabler med i et link ved bare at lave en ?varibal=blabla og så echo "$variabel"; men det kan jeg sgu ikke mere efter at jeg har lagt en apache 4.2.2 ind på min computer. nu skal jeg lige pludselig til at hente $_get["variabel"] hvilket jeg bestemt ikke kan lide...

Nede under ser i lige min INDEX script.

if(isset($_GET["page"])) {

$page = $_GET[page];

    if($page == nyheder) {

        include("nyheder.php");

    } else {

        echo "No page found";

    }

} else {

    include("forside.php");

}

en kort forklaring er at den ser om variabelen $_get["page"] er sat, og er den det, så skal den så gå videre...

lige nu er det kun med nyheder det virker.

mit problem er at på forsiden.php der har jeg et link der ser sådan her ud :

echo "<b>$row[dato]</b><br>".substr($row[nyhed],0,60)." ...<br>&nbsp;<br><i><a href='index.php?page=nyheder&id=1' target='_self'>Læs mere ... [KLIK]</a></i><p>";

og det virker da også fint. MEN så kommer problemet.. mit script på index siden kan godt se at variablen $_get["page"] er sat, men ikke $_get["id"] how come ????

det jeg vil lave er at jeg vil kunne smide flere variabler afsted, sådan så jeg kan smide $id med over i nyheder.php men selvom at jeg laver en $id = $_get[id]; lige oppe over hvor jeg includer nyheder.php så smider den den ikke med...

HELP ME...
Avatar billede lanworld_rippie Nybegynder
01. december 2002 - 12:58 #1
det sjove er at jeg ikke engang kan få $_get[id] ud i mit index script.... fatter ikke lige helt why... for smider jo index.php?page=nyheder&id=1 ergo burde den jo kunne finde ud af at $_get[id] er 1 hvis man lavede en echo .. meen så heldig var jeg sgu ikke
Avatar billede htm Nybegynder
01. december 2002 - 13:36 #2
prøv med $_GET["id"] i stedet altså med store bogstaver!
Alternativt, hvis du ikke orker at lave dit script om, kan du slå register_global on i din php.ini!
Avatar billede lanworld_rippie Nybegynder
01. december 2002 - 13:39 #3
Det var satans..... hvad betyder det at det er med store bogstaver grrrr men tak tak
Avatar billede htm Nybegynder
01. december 2002 - 13:40 #4
Det har meget at sige om det er store eller små bogstaver! PHP er case sensitive!