Avatar billede n-link Nybegynder
30. november 2002 - 20:24 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

DHCP i FreeBSD?

Jeg er ved at sætte DHCP op på min server via /stand/sysinstall
men hvad skal jeg skrive i "Host:" og i "Domain:" ???

Jeg har tdc adsl med dyniske ip'er.
point til den der hjælper mig med at få det til at virke! ;)
Avatar billede dank Nybegynder
30. november 2002 - 20:28 #1
intet velsagtens... hvor spørges der om det?
Avatar billede n-link Nybegynder
30. november 2002 - 20:31 #2
under Configuration -> networking -> interfaces når jeg vælger at sætte DHCP op på den.
Avatar billede dank Nybegynder
30. november 2002 - 20:33 #3
ok men det har jo intet med DHCP at gøre så.. det er konfigurationen af dit netkort, eller hvad?

Hvor mange NIC's har du i maskinen?
Avatar billede n-link Nybegynder
30. november 2002 - 20:34 #4
NIC's? den fik jeg ikke lige fat i? (jeg er nybegynder til BSD/Unix)
Avatar billede dank Nybegynder
30. november 2002 - 20:35 #5
NIC = Network interface card / netkort
Avatar billede n-link Nybegynder
30. november 2002 - 20:35 #6
nååå... jeg har kun et netkort... det er rl0...
Avatar billede dank Nybegynder
30. november 2002 - 20:36 #7
Virker dette kort.. kan du pinge LAN/WAN o.s.v. for så er det vel slet ingen grund til at indtaste noget
Avatar billede dank Nybegynder
30. november 2002 - 20:37 #8
av vent.... Er det fordi du skal have dit netkort til at modtage info fra en anden DHCP, eller skal du sætte en DHCP server op?
Avatar billede n-link Nybegynder
30. november 2002 - 20:38 #9
jeg skal bare have mit netkort til at modtage den satans information fra DHCP et eller andet fra tdc... hvordan pinger jeg den, når jeg ikke kender dens ip?
Avatar billede dank Nybegynder
30. november 2002 - 20:40 #10
ok jeg læste dit spørgsmål som om du var ved at sætte en DHCP server op.
Avatar billede n-link Nybegynder
30. november 2002 - 20:40 #11
nåååå... nej... tror du stadig du kan hjælpe?
Avatar billede dank Nybegynder
30. november 2002 - 20:42 #12
jeg ved ikke.. normalt burde du ikke skulle angive host o.s.v. hvis ellers din maskine har adgang til nettet. alle disse informationer fåes jo netop gennem dhcp.

Nu skriver du teledk adsl.. dem er der jo mange forskellige af. boomtown, netXpress, Bredbånd, Zillion, ProAccess.

Prøv opasia.dk i hosts, selvom jeg ikke kan forstå hvorfor det skulle være nødvendigt
Avatar billede dank Nybegynder
30. november 2002 - 20:43 #13
måske kan du bruge dette: http://people.freebsd.org/~dougb/dhcp.html
Avatar billede n-link Nybegynder
30. november 2002 - 20:44 #14
Det er bredbånd... skal jeg så bare bruge opasia.dk som host? og hvis jeg ikke skriver nogen host siger den at man skal skrive en...
Avatar billede n-link Nybegynder
30. november 2002 - 20:46 #15
hvis jeg skriver opasia.dk som host, skriver den automatisk dk som domain...??
Avatar billede n-link Nybegynder
30. november 2002 - 20:53 #16
hallo? er du der?
Avatar billede virus Nybegynder
30. november 2002 - 21:16 #17
hehe
Hvis du sidder på samme linie nu, så lav en ipconfig /all og smid den info ind på din BSD box som værende en statisk IP, måske hvis du er heldig/hurtig releaser TDC DHCP serveren ikke IP adressen og du kan få din maskine på nettet, herefter kan du skrive herinde igen og du kan få en person til at SSH'e til din maskine så det kan sættes rigtigt op
Avatar billede n-link Nybegynder
30. november 2002 - 21:41 #18
okay... prøver ;)
Avatar billede n-link Nybegynder
30. november 2002 - 21:47 #19
det virker ikke... den vil ikke gå online... hvad gør jeg så?
Avatar billede n-link Nybegynder
01. december 2002 - 09:50 #20
jeg lukker tråden da jeg åbner en ny.. ikke spam, men med en anden problem formulering ;)