Avatar billede kovalt Nybegynder
30. november 2002 - 17:14 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Samling af PC

Hej

Jeg sidder lige og har samlet en PC med et Soltek Sl-DRV5 bundkort, men kan ikke rigtig få liv i den dvs. der er fint med strøm på men jeg kan ikke få den til at læse BIOSen'.

Er der noget der har et forslag til hvad jeg kunne ha gjort galt?
Avatar billede ide-fix Nybegynder
30. november 2002 - 17:24 #1
Forklar lidt merre, har du haft chipsene ude af bundkortet, hvis du ik har det. Starter den op som den skal. <--- Gør den ikke men hvad sker der . Lidt svær at gætte, men kan tyde på at der er et kort som ikke virker. Hvis det er tilfælde så prøv at ta alle kort ud, Undtaget Grafikkortet, og se om du kan starte den op.
Avatar billede kovalt Nybegynder
30. november 2002 - 17:27 #2
Det eneste der sidder i pt. et er netkort og et AGP-grafikkort.

Det der sker når jeg tænder er at blæseren på processoreren går i gang. Der kommer lys i div. drev men ellers sker intet. Skal der jumpes noget specielt for at den tilgår BIOS'en eller?
Avatar billede kovalt Nybegynder
30. november 2002 - 17:28 #3
Der er da BIOS installeret på alle ny bundkort ikke?
Avatar billede ide-fix Nybegynder
30. november 2002 - 17:29 #4
Hmm hvis det er et nyt bundkort skulle det starte med det samme. Er der lys i cd-rom eller a-drev heletiden. Hvis det er tilfældet så vend lige kablet, der findes desværer kabler som ikke har retningsbestemelse på. ;o). Ellers prøv tage netkortet ud.
Avatar billede ide-fix Nybegynder
30. november 2002 - 17:30 #5
Der er da BIOS installeret på alle ny bundkort ikke?  Jo men ik sikkert det er den nyeste, de kan jo havde fået lavet nogle nye driver siden de fik lavet det.
Avatar billede kovalt Nybegynder
30. november 2002 - 17:33 #6
Lyset i CD-Rom-drevet blinker til at starte med og går så helt ud efter en kort periode....
Avatar billede tmoller Nybegynder
30. november 2002 - 17:55 #7
Bios kan ikke finde en CPU ! Ikke monteret, ikke monteret korrekt, bios uderstøtter ikke hastigheden / modellen.
Avatar billede kovalt Nybegynder
30. november 2002 - 17:58 #8
Det er et soltek Sl-75DRV5 og processoreren er en Athlon XP 2000+..... du skulle passe sammen......

Er det ligegyldigt hvorledes processoren vendes i soklen?
Avatar billede kovalt Nybegynder
30. november 2002 - 18:04 #9
Processoren er vendt rigtigt....
Avatar billede articfruit Nybegynder
30. november 2002 - 18:06 #10
tryk dit grafikkort HELT fast, det skal være trykket HELT ned i agp porten, det må ikke side bare en lille smule løst!
Avatar billede kovalt Nybegynder
30. november 2002 - 18:15 #11
Så virker det!! Mange tak!