Avatar billede px6 Nybegynder
29. november 2002 - 14:53 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Xp Firewall og lokalnetværk

Jeg har prøvet at søge på dette spørgsmål og druknede i de andre 10.000 spørgsmål.

Når jeg sætter min xp til at køre indbygget firewall, så kan jeg ligepludseligt ikke browse netværk/netværksdrev osv. total access denied.

Det er sikkert bare et spørgsmål om at tildele porte, men hvilke og hvordan.

//px6
Avatar billede di8leva Nybegynder
29. november 2002 - 15:20 #1
windows XP indbygget firewall kan man ikke konfigurera (hvad jag vet)
man kan vælge att ha den on eller off, men det er allt, og hvis man har den on så kan man ikke browse ett netværk, og ingen kan heller browse ditt nætverk.

det er inget att gøra, skaffa en ordentlig firewall...
Avatar billede px6 Nybegynder
29. november 2002 - 15:23 #2
hvad er en ordentlig firewall ?
Avatar billede di8leva Nybegynder
29. november 2002 - 15:30 #4
nå, det visste jag olle bufferzone...
px6 >> jag anser att den enda ordentlig firewall der finns er Nortons firewall (hela Norton Internet Security er go)
Avatar billede di8leva Nybegynder
29. november 2002 - 15:33 #5
hmm... olle == ikke
Avatar billede bufferzone Praktikant
29. november 2002 - 15:36 #6
Hvis du ikke har noget i mod at betale lidt, vil jeg kraftigt anbefale BitGuard
Se på www.callisoft.dk (og på www.bitguard.com hvis den er oppe). Denne firewall er dansk produceret, anvender en spændende teknologi og giver høj sikkerhed (af en software firewall)
Avatar billede langbein Nybegynder
30. november 2002 - 01:05 #7
XP har innebygget firewall som er helt ok og den kan man godt konfigurere. Vil forsøke å få tid til et svar i morgen.
Avatar billede langbein Nybegynder
30. november 2002 - 01:07 #8
Ups .. de to linkene til bufferzone ser allerede ut til å ha noe der ..
Avatar billede perhaps Nybegynder
01. december 2002 - 14:19 #9
Ligesom bufferzone anbefaler jeg Bitguard. Mere info her: http://www.tryus.dk