Avatar billede neess Nybegynder
27. november 2002 - 22:07 Der er 58 kommentarer og
2 løsninger

sende sms fra en hjemmeside SMS gateway

Jeg har hørt at det ikke lige er sådan at sende sms fra en hjemmeside, at det kræver en smsgateway

Jeg vil nemlig gerne lave en side hvor det er muligt(at sende fra hjemmeside til mobil)

Nogen der har erfaring med, eller ider til hvor man kan købe denne service. og hvad prisen er for sådan en mulighed.

Ikke programmering, men mulighed for at benytte sig af muligheden for at sende til en mobil tlf.
Avatar billede kwanstudios Nybegynder
27. november 2002 - 22:13 #1
Jeg arbejder selv hos CoolSystems ApS, som ejer CoolSMS.dk. CoolSMS.dk er pt. danmarks eneste fungerende SMS service, og benytter sig af sin egen gateway som de betaler for pr. besked. Selv de gratis beskeder du får stillet til rådighed i Gratis SMS login'et betaler de for. Pga. Interconnect aftalen er det umuligt at lave 110% gratis SMS over nettet.
Avatar billede kwanstudios Nybegynder
27. november 2002 - 22:14 #2
Håber det var svar nok :)
Avatar billede anuseren Nybegynder
27. november 2002 - 22:15 #3
hvad så med bare 100% gratis sms?

hehe

:o)
Avatar billede neess Nybegynder
27. november 2002 - 22:20 #4
havde sådan set heller ikke regnet med det skulle være gratis :-)
Men skulle være sådan siden skulle kunne sende sms'er ud til sine bruger med nyheder og den slag.
Lidt derfor jeg også spurgte efter nogle priser :-)
Avatar billede neess Nybegynder
28. november 2002 - 22:01 #5
ikke nogen der kender noget til det ?
Avatar billede anuseren Nybegynder
28. november 2002 - 23:53 #6
skriv og spør dem på coolsms.dk
Avatar billede neess Nybegynder
29. november 2002 - 09:11 #7
kunne være man skulle prøve det. Kunne jo have været at nogle af alle dem som kendte diskotekst hjemmesider, havde lavet noget i den stil. Ved da at de sende beskeder til deres kunder.
Avatar billede p2 Nybegynder
01. december 2002 - 21:27 #8
HVad koster det ca. pr. udsendt sms?
Avatar billede fckcasper Nybegynder
05. december 2002 - 15:51 #9
har du fundet ud af hvad det koster
Avatar billede Slettet bruger
05. december 2002 - 17:12 #10
kwanstudios >>

Nu siger du "eneste fungerende SMS service". Hvad mener du med dette?
Der findes jo en del - endda danske sider - hvorfra man kan sende sms.

Anyway... ang. spørgsmålet.
Firmaet Computopic har en smsgate-løsning, som måske kan være interessant.
--> www.computopic.dk

Mvh.

Michael
Avatar billede jehat Nybegynder
07. december 2002 - 12:20 #11
Du kan kontakte CoolSMS på business@coolsystems.dk hvis du ønsker en erhvervs SMS gateway, som er hurtig, stabil og kan sende til samtlige teleselskaber, hvor det samtidig ikke koster en bondegård. Du skal naturligvis betale per afsendt SMS, men det slipper du ikke for uanset hvem du kontakter. CoolSMS gør det dog billigst, da vi er dem som sender flest SMS beskeder fra web->mobil.

newpage >> Ja der er massere af SMS services på nettet. Bare ingen af dem virker til alle teleselskaber ;) Normalt virker de engang imellem til Telia og Sonofon. Kun CoolSMS kan reelt sende hurtigt og stabilt til samtlige teleselskaber i Danmark.

Mvh,
Bjarni Norddahl
Avatar billede neess Nybegynder
07. december 2002 - 19:04 #12
Jeg har kontaktet coolsms, og fået en pris.
Takker for de gode indput, så nu er der lidt at tænke over.
Avatar billede theprofessor Nybegynder
16. januar 2003 - 18:35 #13
coolsms er lukket!! Jeg har testet en stor del af de tilbagværende SMS-sender, og flere af dem virker endnu...
Avatar billede jehat Nybegynder
17. januar 2003 - 12:27 #14
Sådan så kører www.coolsms.dk igen med Gratis SMS og endda med nye funktioner som at man kan svare tilbage på nettet fra sin mobifon ;)

Enjoy!
Avatar billede zantiago Nybegynder
21. januar 2003 - 13:55 #15
Hvad var prisen så??
Avatar billede jehat Nybegynder
21. januar 2003 - 14:25 #16
skriv til business@coolsystems.dk for at få en pris.
Avatar billede neess Nybegynder
29. januar 2003 - 16:26 #17
har jeg gjort. og svaret var følgende:
Oprettelse:                          DKK 500,-

Abonnement (mdl.):              DKK 200,-

Pris pr. SMS:                      DKK 0,29
Avatar billede jehat Nybegynder
30. januar 2003 - 13:42 #18
Det kan du jo så sammenligne med TDC's priser: http://www.tdcmobil.dk/u_30607_3.htm
Ellers Orange's priser: http://orangeerhverv.dk/produkter/mobildata/smsengros/priser/

De andre operatører har ikke offentlige priser, men de ligger på sådan ca. det samme, som TDC og Orange.

Cool Systems's priser for en erhvervs gateway er altså væsentlige billigere, og dertil er den også væsentlige nemmere at benytte, da man ikke behøver en hardcore c++ programmør der skal kunne diverse SMS og SMSC standarder der fylder flere hundrede sider.
Avatar billede neess Nybegynder
30. januar 2003 - 13:46 #19
cool system virker meget enkelt. der skulle man bare sende en mail til. og så ville beskeden blive sendt. hvordan virker de andres da ?
Avatar billede jehat Nybegynder
30. januar 2003 - 19:50 #20
De andres virker ved at du bruger forskellige SMSC protokoller, som selvfølgelig er forskellige fra teleselskab til teleselskab. Hver protokol fylder måske 1-200 sider.

Alt det har Cool Systems selvfølgelig selv allerede lavet, og det er lidt skørt at kræve folk kan sætte sig ind i det, og derfor er det meget enklere med Cool Systems's erhvervs gateway. Det kan enhver almindelige PC bruger finde ud af.
Avatar billede n.e.r.d Nybegynder
05. maj 2003 - 19:43 #21
hey jeg vil gerne ha en fysisk tilslutet til min webserver kan det lade sig gøre!!
Avatar billede computopic Nybegynder
06. maj 2003 - 10:43 #22
Davs.
Jeg har med smsgatewayen hos Computopic at gøre og kan fortælle at vores gateway kan sende til ALLE mobiltelefoner i danmark. Vores gateway kan iøvrigt sende begge veje, således at brugerne også kan sende smser fra mobil tilbage til serveren. Prisen er også til at betale.. kontakt kb@computopic.dk og få en pris.
Vi kan gøre det billigere end hvis du sætter et GSM modem/en mobiltelefon til en fysisk maskine.. Det kan ikke betale sig. Desuden må man ikke kombinere kommacialle websider med eksempelvis telias nye abb. hvor der er ubegrænset sms.. Teknisk er det utroligt let at benytte. Vores gateway kan sætte op ved hjælp af simpel html, det anbefales dog at du bruger ASP eller PHP..
Tekniske spørgsmål kan sendes til: ssk@computopic.dk
Avatar billede clausbr Nybegynder
07. juli 2003 - 17:32 #23
Jeg er Web-master for SmS.FreeSub.dk hvor man kunne sende gratis  sms beskeder men nu hvor jeg hadet sendt lidt over  ca. 1684 beskeder om dagen  prøvet Sonofon  at lukke af for mig  så min tjeneste ikke var muligt
men jeg snyd dem og forsatte med at tilbyde gratis sms beskeder ind til at Sonofon lukket helt for Gratis sms beskeder pr e-mail  så nu er det ikke muligt at sende til Sonofon  CBB Mobil Debitel så nu kan man kun sende sms bekender til
TeleDanmark og Telia  på min hjemmeside

Ønsker du at kunne tilbyde gratis sms beskeder kan du bruge disse e-mail

Mobil NR @Note.Sonofon.dk (Lukket)
Mobil NR @sms.orangedk.com
Mobil NR @sms.tele2.dk
Mobil NR @gsm1800.telia.dk
Mobil NR @sms.TDM.dk

Eller du kan få kode til at kunne sende sms beskeder fra din hjemmeside men jeg har kun koden i  ASP  format
tjek www.sms.freesub.dk eller kontakt mig så kan du få lavet en Sms tjeneste gratis  lige som Virum Gymnasiums har fået Tjek http://www.mattias.dk/vg/elev/sms.html        kontakt mig på WebMaster@freesub.dk
Avatar billede fckcasper Nybegynder
07. juli 2003 - 20:17 #24
er det lovligt
Avatar billede jehat Nybegynder
08. juli 2003 - 09:26 #25
clausbr... Jeg er ked af at sige det til dig, men alle operatører udover Telia har altså lukket for deres email gateways. Så din SMS service virker altså ikke som du regner med.

Orange og TDC var de første til at lukke, og Sonofon fulgte efter nogle måneder senere. Det er over et år siden at Orange og TDC lukkede for det.

Så din liste burde se sådan her ud:

Mobil NR @Note.Sonofon.dk (Lukket)
Mobil NR @sms.orangedk.com (Lukket)
Mobil NR @sms.tele2.dk (Lukket)
Mobil NR @gsm1800.telia.dk
Mobil NR @sms.TDM.dk (Lukket)
Avatar billede theprofessor Nybegynder
21. juli 2003 - 13:34 #26
--> jehat

sms.tele2.dk virker KUN hvis du sender fra en tele2
telefon!! Hvis du forsøger at sende sms'er via internet,
virken den ikke!

mobilix.dk hedder vist nok orange.dk nu

generelt, virker de fleste gratis SMS portaler KUN på
telia og sonofon...men hvis du finder en der virker på ALLE
danske teleoperatør, lad os endelig høre...
Avatar billede fckcasper Nybegynder
21. juli 2003 - 20:51 #27
virker stadig ikke
Avatar billede jehat Nybegynder
22. juli 2003 - 00:16 #28
--> theprofessor

www.coolsms.dk kan sagtens sende gratis SMS til samtlige danske operatører.
Avatar billede computopic Nybegynder
22. juli 2003 - 09:37 #29
www.coolsms.dk kan ikke sende gratis smser, det betaler eller har deres egen smsgateway. Ingen som bare er en smugle prof. benytter ikke e-mail gateway, af den simple grund at det er meget få mobiltelefoner der kan sendes til i dagens Danmark. For det første er det kun Telia der stadig har e-mail gatewayen åben, og for det andet kan man jo ikke længere afgøre hvilke numre der skal til hvilken udbyder, efter som at rigtig mange mobilejer har flyttet deres numre med over til nye mobilselskaber.

Men man kan sende gratis smser fra websitet www.smsme.dk

Og har man interesse i at lave sit eget website med mulighed for at afsende smser så prøv at kontakte kb@computopic.dk eller tjek www.computopic.dk. Hos Computopic får man adgang og styring over sin egen smsgateway, som sender direkte via link til teleselskaberne.
Avatar billede jehat Nybegynder
27. juli 2003 - 18:06 #30
--> computopic

Jeg synes ikke du skal udtale dig om hvad www.coolsms.dk kan og ikke kan når du udtaler dig ukorrekt. Du KAN GODT sende GRATIS SMS'er til ALLE danske mobiloperatører fra www.coolsms.dk under Normal SMS !!
Avatar billede computopic Nybegynder
27. juli 2003 - 18:11 #31
jehat >> Prøv nu lige at læse havd der står..
Det der menes er at coolsms.dk ikke sender gratis, coolsms må benytte sig af banner og den vej for at kunne betale for at sende smser. Det er rigtigt at det er ganske gratis for brugerne af sende smser.

/ssk
Avatar billede jehat Nybegynder
27. juli 2003 - 18:25 #32
--> computopic

Okay så er vi enige ;-)
Avatar billede theprofessor Nybegynder
30. juli 2003 - 15:51 #33
NEJ! coolSMS virker IKKE på alle operatør. Jeg har en tele2mobil skrabekort, og det virker ikke på min! Jeg har også prøvet freesub.dk og den virker heller ikke på min tlf!! Men jeg skifter nu SIM-kort (til orange og smarttalk) og ser om det hjælper...!
Avatar billede computopic Nybegynder
30. juli 2003 - 16:02 #34
Prøv www.smsme.dk der kan sendes til alle mobiler..
Avatar billede jehat Nybegynder
30. juli 2003 - 16:05 #35
--> theprofessor

Du må have lavet en fejl for både Normal SMS og ProSMS virker til Tele2 samt alle andre operatører.
Sikker på du ikke har forsøgt dig med Simpel SMS som kun er til Telia kunder?

Hvis du mener der er et nummer der ikke virker med Normal SMS så vil jeg da meget gerne have det at vide på btn@coolsystems.dk
Avatar billede theprofessor Nybegynder
04. august 2003 - 15:08 #36
kun tdcmobil og kondi.dk's portal kan sende til min tele2mobil
tlf--jeg har prøvet ALLE sms sender i DK!! Men jeg arbejder videre på det...er der nogen der kender en SMS portal i DK der kan sende SMS'er til NORGE og SVERIGE gratis? Spray.se kan, men det er ikke helt gratis....
Avatar billede flemming-s Nybegynder
06. december 2003 - 17:12 #37
kan man heller ikke sende sms via sin email til CBB numre ?
Avatar billede flemming-s Nybegynder
06. december 2003 - 17:13 #38
Hvis ja hvordan ?
Avatar billede arg0n Nybegynder
09. december 2003 - 09:50 #39
www.fri-sms.dk <----virker til alle selskaber.
Avatar billede clausbr Nybegynder
16. marts 2004 - 08:58 #40
Hvis du ønsker en sms gateway til din hjemmeside kan http://www.sms.freesub.dk
de har et sms gateway system hvor du kan sende sms fra 23 øre
se priser her http://www.dkz.dk/sms/pris.asp
Avatar billede jenshansen20 Nybegynder
31. januar 2005 - 18:54 #41
www.fri-sms.dk virker ikke
Avatar billede hal9001 Nybegynder
15. maj 2006 - 19:13 #42
Prøv på www.beeeasy.dk
For kun 550,- om året og det sms'en koster, kan du sende og modtage alle de sms'er du vil.
Avatar billede computopic Nybegynder
16. maj 2006 - 10:16 #43
Et andet alternativ er Computopic Internet. Læs om løsningerne på www.computopic.dk - et lidt dyrere alternativ, men mulighed for MEGET lav pris pr. SMS. Computopic driver blandt andet www.smsme.dk, hvor alle kan sende gratis SMS'er. Med en løsning fra Computopic kan man sende 60 SMS'er i sekundet via 250 teleselskaber i hele verden.
Avatar billede neess Nybegynder
16. maj 2006 - 11:15 #44
Tror afsendlsen ender med wannafind. De kan sende sms for 20 øre.
Hvis man vil ha en gateway til at modtage sms, hvem kan så anbefaldes.
Det billigste jeg har fundet er pt 100,- pr mdr.
Avatar billede jehat Nybegynder
16. maj 2006 - 12:26 #45
Wannafind.dk koster da 99kr/måned og 80 øre per SMS ifølge deres hjemmeside.

www.coolerhverv.dk, der ejes af www.CoolSMS.dk, tilbyder SMS gateway til både sende og modtage. At modtage SMS er gratis og afsendelse koster blot 29 øre per SMS.
Avatar billede neess Nybegynder
16. maj 2006 - 12:41 #46
De har noget der hedder 123hotel der har lidt andre priser :-)
Avatar billede hal9001 Nybegynder
16. maj 2006 - 12:58 #47
Hvis du vil modtage SMS'er, er det inkluderet i løsningen fra www.beeeasy.dk
Avatar billede neess Nybegynder
16. maj 2006 - 13:07 #48
Ok, så sender de bare beskeden i en qurry string hen til ens hjemmeside eller hvordan fungere det hos dem, kan jeg ikke lige helt gennemskue.
Avatar billede jehat Nybegynder
16. maj 2006 - 13:18 #49
Hos www.beeeasy.dk betaler man for hver modtaget SMS, imens det er gratis at modtage SMS hos www.coolerhverv.dk.

Modtagelse af SMS hos www.coolerhverv.dk. kan foregå igennem http URL, email eller SMS.

Der er mulighed for modtagelse gennem 8-cifret nummer eller 4-cifrede numre.
Avatar billede neess Nybegynder
16. maj 2006 - 13:21 #50
coolerhverv er bare lidt dyre. de skal ha 200,- et standard modul.
Avatar billede jehat Nybegynder
16. maj 2006 - 13:47 #51
Kommer jo an på hvor meget du skal bruge det. Coolerhverv er dyrere i abn. men billigere i brug. Rundt regnet kan man sige, at coolerhverv er billigst hvis du skal sende/modtage mere end 400 SMS/måned.
Avatar billede neess Nybegynder
16. maj 2006 - 13:52 #52
Tjaa, den pris jeg har fundet pt. er vidst ved noget der hedder visible.
Der kan man modtage alle de sms'er man vil, og koster 115,- pr mdr.
Avatar billede jehat Nybegynder
16. maj 2006 - 14:05 #53
Deres SMS-service er lukket hvis man klikker sig und på den og så henviser de til en side der ikke indeholder noget.

Nogen gange skal man måske også huske på, at pris, kvalitet og funktionalitet hænger sammen. Det gælder også i SMS-verdenen.
Avatar billede neess Nybegynder
16. maj 2006 - 14:23 #54
Hmm. Ikke her. Der kommer jeg fint frem til deres priser/beskrivelse.
Men konklusionen må være der er:
www.beeasy.dk
www.coolerhverv.dk
http://www.visible.dk/sms.php
Samt jeg fandt noget sim hosting i england, men husker ikke linket.

Smid nogle svar, og lad os lukke.
Avatar billede jehat Nybegynder
16. maj 2006 - 15:06 #55
Hvis man klikker sig længere ind på tingene hos visible, så kommer man frem til følgende: http://smsgate.visible.dk/

Som fortæller, at det er lukket. Iøvrigt står der intet om deres SMS-priser, hvilket kan være væsentligt, hvis man skal bruge det til andet end leg.
Avatar billede freekyzone Nybegynder
09. november 2006 - 19:52 #56
www.cpsms.dk billigt og mega nemt at sætte op fra sin egen side. 1.000 SMS til 375 incl moms... :-)
Avatar billede inur Nybegynder
29. april 2007 - 00:17 #57
www.mailmonitor.dk kan sende SMS beskeder. Der er .NET Remoting adgang, Web Service adgang, og en web klient. Det bliver da ikke nemmere.
Avatar billede smsnerds Nybegynder
18. januar 2008 - 11:48 #58
Jeg vil også klart anbefale SMS Gateway www.cpsms.dk - har rigtige gode erfaringer med at bruge dem til at sende online sms fra.
Avatar billede inkognito1 Nybegynder
06. november 2008 - 20:14 #59
www.coolerhverv.dk har skiftet web-adresse www.CoolSMSbusiness.dk - blot til info.
Avatar billede lakridserne Nybegynder
21. januar 2009 - 00:36 #60
sms.freesub.dk lægger nu inde under scanhosting.dk, hvor du opretter bruger logger ind samt opretter gratis smsbruger

/lakridserne