Avatar billede gandalph Nybegynder
27. november 2002 - 14:29 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Dokumentfletning

Jeg arbejder med programmet Alphatronics Virtual Port. Dette program "stjæler" outputtet fra en printerdriver og leder det over i et andet program hvor det kan editeres f.eks. Word, i stedet for at skrive det ud på printeren.

Angivelsen af hvilket program man ønsker at åbne efter "tyveriet." sker vha. en kommandolinie f.eks.
C:\Program Files\Microsoft Office\Office10\WINWORD.EXE "c:\brev.dot

Denne linie åbner det "stjålne" dokument i words normal template. Herudover åbnes skabelonen brev.dot.

Jeg vil gerne have åbnet det stålne brev i brev.dot skabelonen således disse 2 dokumenter flettes. Hvordan gøres det? Jeg må ikke ændre min normal skabelon. Kan man bruge DDE (Dynamic Data Echange) i kommandolinien, eller kan man definere en macro i brev.dot skabelonen der automatisk fletter de to dokumenter når word åbnes?

Jeg er meget åben overfor andre forslag.
Avatar billede rvm Nybegynder
27. november 2002 - 22:40 #1
Ja - du må ud i en makro, der starter når brev.dot bliver åbnet.

Hvis du åbner Brev.dot som et dokument (der så kommer til at hedde noget som "Dokument1"), så skal din makro hedde

Sub AutoNew()
Her skal dine kode stå...
End sub

og ligge i et almindeligt modul i Brev.dot.

Hvis du åbner Brev.dot som en skabelon (der så kommer til at hedde "brev.dot"), så skal din makro hedde

Sub AutoOpen()
Her skal dine kode stå...
End sub

og også ligge i et almindeligt modul i Brev.dot.

Selve koden kan du optage via Words makrooptager (der bare efteraber alle dine klik) og kopiere den ind i ovenstående makro.
Avatar billede gandalph Nybegynder
28. november 2002 - 10:44 #2
Det virker :) Tak for hjælpen
Avatar billede rvm Nybegynder
28. november 2002 - 10:49 #3
:-))