Avatar billede ronaldowitch Nybegynder
26. november 2002 - 23:58 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Udskrivning til et tekst area

Jeg har brug for at sende indkomne data fra JS til et text area. Problemet er når jeg udskriver til den text box jeg har lavet i html, bliver det skrevet oven i hinanden.

se kode:

<html>
  <head>
    <title>Netværksstyret overvågning</title>
    <LINK rel="stylesheet" href="/default.css" type="text/css">
    <STYLE type="text/css"></STYLE>
    <script language="Javascript">
<!--
function sendDownstreamData() {
  document.RSComm.sendCmd(document.submitform1.txtinput.value);
}

function getUpstreamData(s){
  document.submitform2.txtoutput.value = s;
}
//-->
</script>
</head>

  <body>

<table width="100%">
<TR>
<TD ALIGN=CENTER><h2>Bruger interface</h2></td>
</tr>
</table>
<hr>
<P><H4>Tx og Rx status indikator</H4>
<table width="100%">
<tr>
  <td align="center">
    <form method="POST" action="" name="setPort">
            <applet name="RSComm" CODE="RS232Comm.class" ARCHIVE="RS232Comm.jar" WIDTH="50" HEIGHT="40" MAYSCRIPT>
            <param name="port" value="23">
            <param name="bgcolor" value="white">
            <param name="txcolor" value="red">
            <param name="rxcolor" value="green">
            <param name="textcolor" value="gray">
            <param name="upstreamreceiver" value="getUpstreamData">
            </applet>
    </form>
  </td>

</tr>
</TABLE>
<hr>
<form method="POST" name="submitform2">
  <p><textarea rows="7" name="txtoutput" cols="20" input type="text" value="" ></textarea></p>
</form>
<P align="center"><H4>Output vindue fra PIC via VP0 på Webnet modulet</H4>
<HR>
<P><H4>Brug knapperne til at sende kommandoer til PIC</H4>

<Table width="895" height="17">
<TR>
<td width=100% height="13"><input type="button" name="bt_TimerStart" value="Start måling" onclick="document.RSComm.sendCmd('<b\r\n')">
  <input type="button" name="bt_GetStatus" value="Hent status" onclick="document.RSComm.sendCmd('<s\r\n')">
  <input type="button" name="bt_LightOn" value="Tænd lys" onclick="document.RSComm.sendCmd('<x\r\n')">
  <input type="button" name="bt_TimerStop" value="Stop måling" onclick="document.RSComm.sendCmd('<c\r\n')">
  <input type="button" name="bt_StopXmit" value="Stop xmit" onclick="document.RSComm.sendCmd('<h\r\n')">
  <input type="button" name="bt_StartXmit" value="Start xmit" onclick="document.RSComm.sendCmd('<r\r\n')">
  <input type="button" name="bt_LightOff" value="Sluk lys" onclick="document.RSComm.sendCmd('<z\r\n')"></td>
</tr>
</table>
<P>Ved tryk på knapperne sendes der en kommando til PIC'en via Javascript der
kommunikerer med med en Java applet. Appletten skaber en telnet session til
Webnet modulet.</P>
<hr>

<BR>
<hr>

</body>
</html>

Er der mon en eller anden der har et forslag til en løsning?

På forhånd tak :-)
Avatar billede Slettet bruger
27. november 2002 - 00:07 #1
Hurtigt bud:

function getUpstreamData(s){
  document.submitform2.txtoutput.value += s;
}
Avatar billede ronaldowitch Nybegynder
27. november 2002 - 00:13 #2
Jeg prøver lige at teste det.........
Avatar billede ronaldowitch Nybegynder
27. november 2002 - 00:24 #3
Det var næsten lige det jeg skal bruge. Problemet er at den <cr> der kommer ikke bliver udført. Er det muligt at tilføje den på en eller anden måde ?
Avatar billede Slettet bruger
27. november 2002 - 00:26 #4
Er ikke helt med på hvad du mener!

Noget i den stil???
function getUpstreamData(s){
  document.submitform2.txtoutput.value += "<cr>" + s;
}
Avatar billede ronaldowitch Nybegynder
27. november 2002 - 00:33 #5
Undksyld hvis spørger lidt dumt, men det er sidst på dagen :-)

Det var lige det jeg mente, så tak for hjælpen.
Hvis du lige skriver et svar så får du pointene.

Tak igen fra en glad mand........
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
27. november 2002 - 10:33 #6
ahvad?
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
27. november 2002 - 10:34 #7
Mystisk - Jeg skrev ovenstående fordi jeg kun kunne se overskriften. Sorry for ulejligheden.
Avatar billede Slettet bruger
27. november 2002 - 11:12 #8
Her har du dit svar!
Avatar billede Slettet bruger
27. november 2002 - 11:14 #9
Så her da!
Avatar billede ronaldowitch Nybegynder
27. november 2002 - 16:27 #10
ok :-)