Avatar billede magnusm Nybegynder
26. november 2002 - 23:26 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Sony skærm måske defekt?

Hejsa

Jeg skriver dette indlæg fordi min sony f500 21" opfører sig lidt sært. Skærmen fungerer perfekt med billede osv., men engang imellem slukker den lynhurtigt for skærmen hvorefter den tænder op igen - dette sker meget hurtigt - billedet suges nærmest ind i skærmen og kommer hurtigt op igen, lidt ligesom når der skiftes opløsning. Nogen der kender til dette problem eller ved hvad fejlen kan være? evt. strømforsyning eller tændspolen der måske er defekt?

Håber i kan hjælpe - eller fortælle om i kender til problemet.

Mvh.

Magnus
Avatar billede danielks Nybegynder
26. november 2002 - 23:29 #1
Det er en demagnetificeret... Siden den gør det tit står din skærm nok for tæt på højttalere mm.....
Avatar billede loonz Nybegynder
26. november 2002 - 23:32 #2
Tror nærmere det hedder "afmagnetisering", men ellers er den vist go' nok ;o)
Avatar billede jinxit Nybegynder
26. november 2002 - 23:35 #3
NOPE det får du ikke en komplet "slukke" effekt af, det er nok nærmere en løs forbindelse af en slags.

Har samme problem med min skærm, kan dog høre en lyd der minder mest af alt om en gnist når fejlen periodisk opstår.
Avatar billede danielks Nybegynder
26. november 2002 - 23:37 #4
Jo mange af Sony's Skærme "slukker og tænder" igen ved afmagnetisering
Avatar billede magnusm Nybegynder
26. november 2002 - 23:45 #5
Jeg tror jinxit er inde på noget af det rigtige - for skærmen står overhovedet ikke i nærheden af højtalere e.lign.
det minder lidt om degause funktionen... den gør dte også uregelmæssigt - der kan gå flere timer imellem ca. 1-2 gange om dagen.
Lidt underligt af en så dyr skærm, men sony må vel fixe - jeg har stadig 1½ års garanti.
Avatar billede retaxes Nybegynder
27. november 2002 - 09:47 #6
kold lodning et eller andet sted eller en komponent der byder sammen, overlad det til en fagmand.