Avatar billede cpawdk Nybegynder
26. november 2002 - 18:35 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

tagster

Hejsa.

Er der nogen der har erfaringer med tagsteren til at lave links og e-mails klikbare fra www.ljweb.dk ??

Den virker udemærket.. Men da jeg også kører min string igennem en htmlentities, så går det galt.

Min kode:

function tag_insert () {
include('tagster_lib.php');
$str = htmlentities($str);
$str = tagster_format($str, "_blank", "indhold");
.......

hvilket også virker fint. Hvis man da bare lader være med at bruge ÆØÅ. For så går det nemlig galt. Hvis jeg bytter om på de 2, så viser den bare linket som ren html kode.
Avatar billede tipsen Nybegynder
26. november 2002 - 19:05 #1
det er jo klart, da htmlentities bl.a. laver < og > om til deres html-ækvivalenter - og så har du ikke længere et link...
Avatar billede cpawdk Nybegynder
26. november 2002 - 19:43 #2
Hvad er løsningen så? Det skulle jo stadig ikke være muligt at udføre HTML for brugeren.
Avatar billede tipsen Nybegynder
26. november 2002 - 20:04 #3
øhh...

Du vil lave lave links og emails klikbare, men vil ikke tillade html - de to hænger jo ikke så godt sammen...
Avatar billede zirius Nybegynder
26. november 2002 - 20:24 #4
du laver i scriptet istedet for <a href='link'>text</a> dine links om til fx [url='http://www.url.com']Url.com[/url]

så bruger du denne kode:

function tag_insert () {
include('tagster_lib.php');
$str = htmlentities($str);
$str = str_replace("[/url]", "</a>", $str);
$str = str_replace("]", "'>", $str);
$str = str_replace("[url='", "<a href='", $str);
$str = tagster_format($str, "_blank", "indhold");
Avatar billede cpawdk Nybegynder
26. november 2002 - 20:40 #5
tipsen - Folk må ikke, på min tagwall f.eks. ødelægge designet med <font size="72">halløj</font>... Men hvis de skriver www.noget.dk så skulle det gerne laves til et link..
Avatar billede cpawdk Nybegynder
26. november 2002 - 20:52 #6
zirius - efter lidt eksperimenteren med din kode, er jeg stadig ikke kommet frem til noget brugbart :o/
Avatar billede tipsen Nybegynder
26. november 2002 - 20:53 #7
Hvis du laver en liste over tilladte og forbude html-tags, kan jeg fikse dit problem.
Avatar billede cpawdk Nybegynder
26. november 2002 - 20:57 #8
tipsen - det skal fungere præcist som her på eksperten... alle html tags skal være ulovlige/vises som HTML uden at blive udført. Men så snart et ord f.eks. starter med www eller indeholder et @ så skal det laves til et link.
Avatar billede tipsen Nybegynder
26. november 2002 - 23:32 #9
Så vil jeg faktisk mene at de to linier fra din egen kode er løsningen:

$str = htmlentities($str);
$str = tagster_format($str, "_blank", "indhold");

Den starter med at smadre alt, hvad der lugter af html, så det bare bliver vist. Derefter tager den alt som er gyldige links og laver rigtige html-links ud af det.
Avatar billede cpawdk Nybegynder
27. november 2002 - 06:59 #10
Med denne løsning, så laver den stadig æ ø og å om til &aelig; &oslash; &aring;
Avatar billede lauer Nybegynder
27. november 2002 - 16:21 #11
Problemet er din kode bliver tjekket for html 2 gange.

Udkommentér (# foran):  $besked = htmlentities($besked);

så skulle det gerne virker

- lauer.dk
Avatar billede cpawdk Nybegynder
27. november 2002 - 16:21 #12
Jeg takker :o)
Avatar billede tipsen Nybegynder
27. november 2002 - 16:55 #13
Hvor står der "$besked = htmlentities($besked);" og hvor står det 2 gange!?
Avatar billede cpawdk Nybegynder
27. november 2002 - 17:18 #14
$str = htmlentities($str); <- er nu udkommenteret... (sorry at jeg brugte $str istedet for $besked.. men det er i og for sig det samme)

Det viste sig at tagster_format funktionen var så smart at gøre hvad htmlentites åbenbart gør. Bare på en anden måde, da jeg allerede havde søgt funktionen igennem for et htmlentities kald