Avatar billede the_boss.dk Nybegynder
26. november 2002 - 12:13 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Apache/ASP

Jeg har et spørgsmål. Kan man sætte noget asp ind i apache serveren så den kan tolke det. Jeg har prøvet men den viser ingenting kun det jeg har lavet i PHP og html skal man ikke have en der kan tolke asp på en måde hjælp??
Avatar billede thomasledet Nybegynder
26. november 2002 - 12:24 #1
apache kan sagtens fortolke asp... asp er en slags interface på samme måde som cgi er det... asp er ikke et sprog.

såcel som man kan skrive cgi-scripts i et hvilket som helst sprog, man lyster, så kan man det samme i asp... problemet med asp i apache er, at de fleste færdige asp-fætre er skrevet i visual basic som man ikke umiddelbart kan få en fortolker til (lukket microsoft standard)... men derfor kan du stadigvæk skrive asp-scripts i eksempelvis perl, men hvorfor bruge asp, når der er andre fremragende alternativer som mod_perl, cgi og php?
Avatar billede flse Nybegynder
26. november 2002 - 12:26 #2
Hvis du ønsker at afvikle ASP kode, så bør du benytte IIS fremfor Apache.

Der findes ganske vidst et produkt som hedder Chili-ASP (vist nok overtaget af SUN). Det er dog ikke 100% ASP kompatibelt, og får hele serveren til at opføre sig rimeligt ustabilt (Det er ihvertfald min erfaring).
Avatar billede thomasledet Nybegynder
26. november 2002 - 12:29 #3
jeg er enig med flse... ønsker du at bruge asp (skrevet i visual basic) skal du benytte dig af microsofts IIS. har du intet problem med at skrive dine asp-scripts i perl, så er der ingen problemer med apache's eget APACHE::ASP-modul... men som sagt - det understøtter ikke visual basic, men det gør chili-asp... NÆSTEN... men næsten er ikke godtnok til mig, og når der nu er så mange alternativer synes det tåbeligt at vælge en "næsten-løsning"...
Avatar billede the_boss.dk Nybegynder
26. november 2002 - 13:03 #4
Chili-asp som i snakker om er kan det så fortolke min ASP og hvis ja hvor henter jeg det så det er vel et program??
Avatar billede flse Nybegynder
26. november 2002 - 13:11 #5
Prøv på java.sun.com. Jeg er dog ikke 100% sikker på at det er et gratis produkt.
Avatar billede the_boss.dk Nybegynder
26. november 2002 - 13:51 #6
Jeg kan ikke finde det på java.sun.com ???????????????????
Avatar billede flse Nybegynder
26. november 2002 - 13:59 #7
Avatar billede the_boss.dk Nybegynder
26. november 2002 - 14:10 #8
Der er ikke andre muligheder end Chili-asp eller hvad??? Eller skal jeg gå over i ISS eller hvad??
Avatar billede flse Nybegynder
26. november 2002 - 14:12 #9
Hvis du ønsker at afvikle ASP scripts, så er IIS klart det bedste valg, og ellers benyt Apache/PHP/J2EE afhængig af hvilken teknologier du ønsker at benytte :-)
Avatar billede htm Nybegynder
26. november 2002 - 16:40 #10
Hvis du skal testet ASP er IIS klart det bedste valg, men vil du kører ASP på apache er der nogle andre muligheder også, prøv og læs denne forumtråd på webcafe.dk : http://webcafe.dk/debat/apache/26641.html der skriver de også lidt om ASP på apache og andre muligheder!
Avatar billede the_boss.dk Nybegynder
28. november 2002 - 22:40 #11
Jeg har hørt man kan få et gratis pakke som ikke koster penge jeg ved bare ikke hvad det hedder. Jeg ved også godt at ISS kan håndtere ASP men nu arbejder jeg jo ikke med ISS!!!!!!!
Avatar billede the_boss.dk Nybegynder
28. november 2002 - 22:41 #12
hov ISS = IIS
Avatar billede htm Nybegynder
28. november 2002 - 22:49 #13
the.boss>> Prøv og tjek den forumtråd som jeg linkede til der står der lidt alternativer! Du kan jo også søge på google som en venlig person ogsp har gjort i den tråd!
Og forøvrigt hvorfor afvise alle svar når du har fået svar på det du spurgte om?
Avatar billede the_boss.dk Nybegynder
17. december 2002 - 14:01 #14
Jeg kan ikke finde ud af det hermed lukker jeg den nu :-(