Avatar billede lanworld_rippie Nybegynder
25. november 2002 - 22:22 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

LIdt hjælp til sprintf

Hey alle.. nogen som lige kan hjælpe mig engang ?

jeg skal ha lavet en tid om til 01:39 hvis den skal vise 39 minutter... men lige nu med nedestående kode skriver den 1h39m

hvordan får jeg den til at skrive 01:39 istedet for ?

        $time%=3600;
        $playtime=$playtime.sprintf("%2dm",$time/60);
        // $time%=60;
        // $playtime=$playtime.sprintf("%02ds",$time);
        $data=substr($data,5);
        return $playtime;
Avatar billede tipsen Nybegynder
25. november 2002 - 22:41 #1
Prøv at fortælle, hvad dit input til funktionen er (Jeg går udfra ovenstående er en halv funktion, da du bruger return)
Avatar billede lanworld_rippie Nybegynder
25. november 2002 - 22:50 #2
function getnextplaytime(&$data) {
        $decnumber=ord($data[0])+(ord($data[1])<<8)+(ord($data[2])<<16)+(ord($data[3])<<24);
        $binnumber=base_convert($decnumber,10,2);
        while (strlen($binnumber) < 32) $binnumber="0".$binnumber;
        $exp=abs(base_convert(substr($binnumber,1,8),2,10))-127;
        if (substr($binnumber,0,1)=="1") $exp=0-$exp;
        $man=1;$manadd=0.5;
        for ($counter=9;$counter<32;$counter++) {
            if (substr($binnumber,$counter,1)=="1") $man+=$manadd;
            $manadd=$manadd/2;
        }
        $time=round(pow(2,$exp)*$man);
        $playtime="";
        if ($time>3600) {
            $playtime=sprintf("%2dh",$time/3600);
        }
        $time%=3600;
        $playtime=$playtime.sprintf("%02dm",$time/60);
        $data=substr($data,5);
        return $playtime;
    }

det er sådan det hele ser ud lige i det...

og lige som den ser ud nu skriver den 1h39m og den skal kun skrive 01:39 hvordan får jeg den til det ?
Avatar billede tipsen Nybegynder
25. november 2002 - 23:06 #3
Jeg spørger lige igen - hvad er dit input til funktionen?
Avatar billede tipsen Nybegynder
25. november 2002 - 23:09 #4
Jeg går udfra den får "tid" i et eller andet nærmere defineret format?

Ydermere: Er det eneste ønskede output bare tiden i formatet "hh:mm" ?
Avatar billede lanworld_rippie Nybegynder
25. november 2002 - 23:12 #5
den henter RAW data fra en cs server... og det ser ret sort ud...

men du skal vel kun bruge den linje med den sprintf kommando ?
Avatar billede lanworld_rippie Nybegynder
25. november 2002 - 23:13 #6
ja..
Avatar billede lanworld_rippie Nybegynder
25. november 2002 - 23:13 #7
altså det henter bare en masse sort kode ud som jeg ikke er helt klar over. men har fået at vide at jeg bare skal rette i den linje...
Avatar billede tipsen Nybegynder
25. november 2002 - 23:20 #8
Prøv at give mig nogle eksempler på de inputs den kan få - så kan jeg se om jeg ser en logik i de data og de efterfølgende operationer! Når jeg ikke kender input, kan jeg heller ikke give noget kode som serverer output i et bestemt format - fordi det afhænger jo selvfølgelig af input! (Og så ser det kraftigt ud som om ovenstående kode kan simplificeres væsentligt!)
Avatar billede tipsen Nybegynder
25. november 2002 - 23:20 #9
Jeg vil vide, hvad indholdet af $data er!
Avatar billede tipsen Nybegynder
25. november 2002 - 23:38 #10
Prøv med:

  $playtime=sprintf('%02d:%02d',(int) ($time/3600), (int) (($time%3600)/60));
  $data=substr($data,5);
  return $playtime;
Avatar billede tipsen Nybegynder
25. november 2002 - 23:39 #11
eller bare:

  $data=substr($data,5);
  return sprintf('%02d:%02d',(int) ($time/3600), (int) (($time%3600)/60));

i stedet for:

        $playtime="";
        if ($time>3600) {
            $playtime=sprintf("%2dh",$time/3600);
        }
        $time%=3600;
        $playtime=$playtime.sprintf("%02dm",$time/60);
        $data=substr($data,5);
        return $playtime;
Avatar billede tipsen Nybegynder
25. november 2002 - 23:54 #12
På samme måde, som de 8 linier kunne kortes ned til 2 har jeg på fornemmelsen, at det andet også kan kortes ned...