Avatar billede lun Nybegynder
25. november 2002 - 17:34 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

skrifttyper i FP2000

Hvor i FP2000 ændrer jeg, engang for alle, skrifttypen fra Times New Roman til fx Verdana 10 pkt?
www.lundhus.dk
Avatar billede mika Nybegynder
25. november 2002 - 17:51 #1
Under: Funktioner => Sideindtillinger => Standardskrifttyper Her kan du skifte fonte, men har ikke kunne finde et sted hvor man kan ændre størrelsen permanent.
Avatar billede claus_jac Nybegynder
09. december 2002 - 15:26 #2
<style type="text/css">
body {font-family:verdana; font-size:10px;}
</style>

Skriver du i kodevinduet lige under punktet <title>. derefter kan du vende tilbage til wysiwig vinduet!!!!!

Håber det hjælper!
Claus
Avatar billede claus_jac Nybegynder
09. december 2002 - 15:27 #3
Ups det skulle have været et svar!
Avatar billede lun Nybegynder
09. december 2002 - 17:44 #4
Det prøver jeg lige, og vender så tilbage!
Avatar billede lun Nybegynder
09. december 2002 - 19:46 #5
hmmm. det skal man vist så på hver ny side, og det var ikke det jeg efterspurgte, desværre!
Avatar billede hcars Novice
16. december 2002 - 16:10 #6
Jeg browsede lige dit website & kan se at du skriver Verdana en hulens masse gange på de sider jeg "kildede".
Når det nu er opbygget på denne måde og du ikke vil kode det hele om, vil jeg råde dig til at åbne siderne i et program der har "Søg og Erstat-funktion", fx. Wordpad.
her beder du så om at få erstattet "Times New Roman" med "Verdana".
Husk at gemme som tekst, hvis du anvender Wordpad. Du kan vist også anvende Word.
Men hvis du ønsker at gøre det uden at åbne alle siderne, tror jeg, du skal lave en helt anden opbygning, før det er muligt.
Avatar billede lun Nybegynder
16. december 2002 - 16:29 #7
Ja, dit svar kan jeg ikke bruge, det skulle jo være "en gang for alle". Det er underligt at et webprogram som FP har en skrifttype som Times New Roman som standard.

Men tak alligevel
Avatar billede happycow- Nybegynder
16. december 2002 - 16:39 #8
den eneste måde du En GANG FOR ALLE, kan skifte til Verdana, er ved at dække alle <tags> med font-family: Verdana; font-size: 10px;

Dette vil imidlertid kun virke i de browsere der understøtter CSS.

Derfor er mit bedste bud til dig at gøre følgende:
<style>
BODY, TABLE, TR, TD, TH, B, I, U, STRIKE, SUPERSCRIPT, SUBSCRIPT, LI, OL, UL, DIV, SPAN, STRONG, BLOCKQUOTE, STRIKE { font-family: Verdana; font-size: 10px; }
</style>

plus:

<body style="font-family: Verdana, Font-size: 10px;">

---

jeg mangler sikkert nogle tags i stylsheetet, men det er den eneste ret sikre måde at gøre det på, uden at gå igang med at iterere gennem DOM med JavaScript for at sætte stylesheet for hele sidens elementer.
Avatar billede lun Nybegynder
30. december 2002 - 14:53 #9
Hej Happycow
Det er stadig noget jeg skal ind og gøre på hver side. Jeg havde forestillet mig noget med at ændre i reg.databaserne, dybere i systemet.

Jeg lukker spm.

tak for jeres svar
Avatar billede lun Nybegynder
30. december 2002 - 14:54 #10
.