Avatar billede mhoffmann Nybegynder
25. november 2002 - 15:32 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Forny indhold

Hej

Jeg har en asp side som henter en masse billeder frem. Billederne lægger i en seperat mappe, men selv billedestien bliver hentet fra en Access database.

Til siden er et online adm system så jeg kan oprette/slette billeder.

I går morges havde jeg ændret et af billederne, og da jeg senere loggede ind på siden var det de gamle billede jeg der kom frem. Jeg prøvede at reloade siden, og så kom det rigtige billede da også frem, men....

Hvordan får jeg den til at vise de aktuelle billeder, og ikke de gamle billeder som den har gemt på klient pc'en?????

Jeg har sat response.expires til 0...

Mvh. Martin
Avatar billede eagleeye Praktikant
25. november 2002 - 15:41 #1
Prøv at sætte dette i toppen
' Ingen chache
response.Buffer = true
response.Expires = -1440
response.Cachecontrol = "private"
response.AddHeader "pragma", "no-cache"
Avatar billede eagleeye Praktikant
25. november 2002 - 15:43 #2
Eller sådan her:

<% Response.CacheControl = "no-cache" %>>
<% Response.AddHeader "Pragma", "no-cache" %>
<% Response.Expires = -1 %>
Avatar billede famuz Nybegynder
27. november 2002 - 14:01 #3
hvis du kører egen server så ligger problemet i iis indstillingerne. jeg har nemlig haft et lignende problem hvor den ikke ville opdatere siderne. det er fordi de bliver cached og det kan man slå fra ved at gå ind i iis kontrol panelet og find frem til Web Sites i den der treeview der er der. højreklik på den og vælg properties. her finder du frem til "home directory" som ligger blandt en af fanerne. klik på knappen configuration som gerne skulle være tilgængelig... her vælger du så cache options hvorefter du markere Do not cache ASP Files.

/Famuz
Avatar billede mhoffmann Nybegynder
27. november 2002 - 15:57 #4
>> eagleeye: Jeg har ikke haft tid til at kigge på det. Vender tilbage så snart jeg har tid.

>> famuz: Jeg kører ikke selv serveren, den ligger hos www.jepponet.dk, såe...
Avatar billede mhoffmann Nybegynder
09. december 2002 - 20:56 #5
Har nu prøvet det du skrev, det virker ikke... billedet kommer først rigtigt frem når jeg reloader, indtil da viser den det gamle..
Avatar billede mhoffmann Nybegynder
11. december 2002 - 16:11 #6
Er det slet ingen eksperter der har en løsning på det...???? Det behøver ikke at være en løsning i ASP, bare at det virker sammen med ASP på en win server.

Der må da være ander før mig der har haft det problem...
Avatar billede mhoffmann Nybegynder
22. december 2002 - 22:40 #7
Lukker