Avatar billede theguardian Nybegynder
21. november 2002 - 12:45 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvorfor virker dette ikke???

Hej alle sammen

Jeg er ved at lave et ip ban system og jeg prøver på at bruge denne kode til at unbanne med:
if ($action == "unbanip") {
require("../include/mysql-db.php");
mysql_query("UPDATE bannediper SET real = '0' WHERE id = $id");
mysql_close();
form("IP unbanned!!!");
}
Men den ændre ikke real til 0, den for bliver 1 :(
jeg bruger: ?action=unbanip&id=$id til at kalde scriptet frem med.
Nogen der kan se hvad prob er ???
Avatar billede di8leva Nybegynder
21. november 2002 - 13:04 #1
nå, måske førdi det skall kun stå:

mysql_query("UPDATE bannediper SET real = 0 WHERE id = $id");

men kun måske =)
Avatar billede sesam Nybegynder
21. november 2002 - 13:05 #2
Skal $id ikke i ''

mysql_query("UPDATE bannediper SET real = '0' WHERE id = '$id'");
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
21. november 2002 - 13:06 #3
mysql_query("UPDATE bannediper SET real = '0' WHERE id = $id") or die(mysql_error());

og se hvad den siger. '0' er fint nok
Avatar billede theguardian Nybegynder
21. november 2002 - 13:49 #4
får denne fejl: You have an error in your SQL syntax near 'real = '0' WHERE id = 5' at line 1
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
21. november 2002 - 14:10 #5
real er et reserveret ord i MySql - døb det om, eller skriv
mysql_query("UPDATE bannediper SET `real` = '0' WHERE id = $id");
Avatar billede theguardian Nybegynder
27. november 2002 - 15:32 #6
Undskyld at det tog tid før jeg accepterede dit svar erikjacobsen, men nu skete det jo :)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
27. november 2002 - 18:18 #7
Du kunne have ventet til år 2023...