Avatar billede neproxi Nybegynder
21. november 2002 - 00:28 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

PHP - snmp problemer

Hej,

Jeg har en RedHat linux 8.0 maskine som kører
Apache 2.0.40
PHP 4.2.2
net-snmp 5.0.1

Jeg har lagt php-snmp mofulet på og har også tilføjet extension=snmp.so til php.ini

Mit problem er nu at når jeg forsøger at kalde snmpget får jeg en fejl.

scriptet jeg forsøger at køre er følgende:

<?
snmp_set_quick_print(1);
$a = snmpget("192.168.1.1", "public", ".1.3.6.1.2.1.2.2.1.16.2");
echo "Out $a<BR>\n";
?>

der genereres intet output fra dette overhovedet og browseren opfatter det somom siden slet ikke er der.

kører jeg den med php i commandline på serveren får jeg følgende:

[user@neproxi snmp]# php test2.php
php: relocation error: /usr/lib/php4/snmp.so: undefined symbol: sprint_value

Er der nogen der kan hjælpe mig bliver jeg meget glad
Avatar billede tipsen Nybegynder
21. november 2002 - 00:50 #1
Hvis du ikke har held på eksperten vil jeg anbefale en af de officielle newsgroups til php: http://news.php.net/
Avatar billede nemeier Nybegynder
21. november 2002 - 06:30 #2
Det lyder som en fejl i php
Avatar billede neproxi Nybegynder
18. september 2003 - 02:25 #3
Det ser ikke ud til der er nogen der kan besvare dette.
Jeg fik aldrig fundet en løsning så skiftede til Debian hvor det fungerede