Avatar billede --hcf--baz_zerg Nybegynder
20. november 2002 - 17:45 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Billeder

Ville lige høre om det er muligt at få VB 6.0 til at gæmme billedfiler som bliver brugt i programmet som en del af *.*exe filen, så de ikke skal ligge ved siden af.

Hvis ikke. Hvordan gør man så sådan, at når programmet skal bruge dem, så leder det der hvor det selv ligger i en mappe som så hedder f.eks. billeder, så man egentlig kan ligger *.*exe filen og mappen hvor som helst (dog sammen) på sin HDD, uden at programmet brokker sig over at det mangler sine billeder.
Avatar billede tubber Juniormester
20. november 2002 - 18:01 #1
Det leder efter billedet i exe dir med:
App.Path & "\mypic.jpg"

Så kan du lave underdir hvis det er - det forgår som følger
App.Path & "\billeder\mypic.jpg"

Hvis den skal skifte billeder efter noget du trykker på, f.eks. en listbox så:

Privat Sub List1_Click()
  Picture1.Picture = LoadPicture(App.Path & "\billeder\" & List1.Text & ".jpg")
End Sub

Så skal du ikke liste filtypen med :O)
Håber det kan bruges...

/Tubber
Avatar billede --hcf--baz_zerg Nybegynder
21. november 2002 - 13:42 #2
Har set dit svar tubber, men har ikke lige haft tid til at efterprøve det, men håber jeg kan få tid i dag (skal nok smide dig de 15 point hvis det løser mit problem).

Desuden så har jeg lige et lille tillægs spørgsmål. Er det ikke muligt at lave en enkelt kommando som får VB til at nulstille formen (så den bliver som da den blev loadet første gang), uden man er nødt til at stoppe og starte lortet igen???
Avatar billede tubber Juniormester
21. november 2002 - 14:40 #3
Du kan gøre sådan her.....men for formen ikke skal hoppe rundt skal du nok fastsætte hvor på skærmen din form skal være når den loades.....'

Private Sub Command1_Click()
Unload Me
Form1.Visible = True
End Sub

/Tubber
Avatar billede teknikeren Nybegynder
03. december 2002 - 20:40 #4
Billederne << Ja, det kan du godt! Du gør det at hvis det er fra en hjemmeside du har fundet dem, højreklikker du på billedet du vil have (På hjemmesiden) og vælger kopier. Så laver du en picture-box i VB og trykker Ctrl + V ... Sådan!
Avatar billede --hcf--baz_zerg Nybegynder
03. december 2002 - 21:19 #5
>>teknikeren
Ja, men den skal kunne vælge mellem (vise) flere forskellige billeder i samme picturebox.
Avatar billede tubber Juniormester
03. december 2002 - 21:39 #6
Lav flere pictureboxes oven på hianden og så lav dem Visible=False og så når du vælger et i listen tager den den picturbox og gør den vissible=true og resten false......
Avatar billede teknikeren Nybegynder
04. december 2002 - 21:41 #7
Tubber << Lige min kommentar :o)