Avatar billede mtilsted Nybegynder
11. oktober 2000 - 16:37 Der er 9 kommentarer

Windue position

Jeg har et program, hvor jeg har flere JFrames aabne. Lad os kalden dem JFrame1 og JFrame2. Er det muligt at lave det saadanne at JFrame1 altid ligger oven paa JFrame2.

Jeg ønsker ikke at JFrame1 skal ligge foran alle andre vinduer, men det skal altid ligge foran JFrame2.

Avatar billede the_dude Nybegynder
03. januar 2001 - 19:15 #1
Tja det er vel - der er flere måder at gribe det problem an på, og det kommer lidt an på hvad det præsist er du vil.

Du kan f.eks. bruge JInternalFrames, som er et vindue inde i et andet \"hovedvindue\" - en desktopFrame.

Hvis frame2 ikke skal indeholde andet end en besked, meddelelse eller ja - nej knapper f.eks. kan du bruge en dialog.

Ved ikke om det hjalp dig lidt.
Avatar billede mtilsted Nybegynder
03. januar 2001 - 19:31 #2
Men med JInternalFrames kan JFrame2 jo ikke bevæge sig væk fra JFrame1.

Der er ikke tale om smaa beskeder, mit program bruger op til 3 vinduer til sit interface.

Martin Tilsted.

Avatar billede mtilsted Nybegynder
03. januar 2001 - 19:32 #3
Det jeg skal bruge er noget hvor baade Frame1 og Frame2 opføre sig som selvstændige vinduer bortset fra hvis de overlapper. Hvis de overlapper skal Frame1 altid være over Frame2

Martin Tilsted.
Avatar billede the_dude Nybegynder
03. januar 2001 - 22:43 #4
Det kan faktisk lade sig gøre med JInternalframes med det er rimeligt tricky og sikkert ikke værd at begynde og lege med (men hvis du vil skal jeg gerne forklare det)
Du kan måske løse problemet ved at lave en \"Control\" klasse, som styrer de enkelte frames. Hvis du så implementerer en windowlistener på dine frames kan du få dem til at smide en event, når vinduet lukkes eller mister focus. Du skal så \"bare\" fange denne event i din control klasse og behandle den. Måske en løsning....
Avatar billede mtilsted Nybegynder
04. januar 2001 - 00:02 #5
I følge Doc\'en til JInternalFrames kan en subframe da ikke komme uden for den frame den ligger i???

Martin Tilsted.
Avatar billede the_dude Nybegynder
04. januar 2001 - 00:28 #6
Nej det er rigtigt men du kan jo godt have to eller flere frames i en subframe.

Avatar billede mtilsted Nybegynder
04. januar 2001 - 11:50 #7
Men vil de saa opføre sig som selvstændige vinduer???
Avatar billede chemunga Nybegynder
19. februar 2001 - 21:30 #8
Ja de vil opføre sig som selvstændige vinduer. Internal frames er ikke så svære at gå i krig med.
Avatar billede cyberzed Nybegynder
28. juni 2001 - 02:20 #9
så vidt jeg husker er der noget med en ontop eller tofront eller noget i den stil