Avatar billede reesedk Nybegynder
19. november 2002 - 15:35 Der er 16 kommentarer og
4 løsninger

Re-design

Vores site er blevet designet om fra bunden. Det er stadig på et beta stadie, men vi har fået et par henvendelser om problemer med font og et enkelt flash autoloader prob'.

Vi har selv ingen problemer, derfor kunne det være fedt lige at få lidt feedback vedr. evt. font problemer.

http://www.peer2peerstudios.com
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
19. november 2002 - 15:41 #1
I skulle vel aldrig have set www.2advanced.com ?

En flot side, jeg har ingen problemer med at loade den. En ting jeg synes er lidt vildledende på forsiden er at der står "enter site", men man kan ikke klikke på det, derimod skal man klikke på Engelsk udgave (dansk) for at komme videre.

Teksten i Welcome boksen er MEGET svær at læse. Al teksten er svær at læse, men især welcome.
Avatar billede technoas Nybegynder
19. november 2002 - 15:43 #2
Jeg kunne ikke finde nogle fejl =)

btw cool site. nice grafik
Avatar billede mat Nybegynder
19. november 2002 - 15:51 #3
Det ser lidt mystisk ud at dine knap-tekster er centreret nogle steder og andre venstre eller højrestillet.

Jeg er heller ikke begejstret for din font, der er for meget luft mellem bogstaverne.

Logoet er fedt.

Det kører meget smooth så flashhåndværket fejler i og for sig ikke noget.

...MEN i skriver: "great efforts are taken to create unique designs...." og så kunne man måske tilføje "..by ripping off Eric Jordan" ..beklager men 2advanced ripoffs holder ikke i 2002 (næsten 3)

just my 2 cents

mat
Avatar billede mat Nybegynder
19. november 2002 - 15:51 #4
..og det var et svar ;)
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
19. november 2002 - 15:52 #5
mat: God pointe "by ripping off Eric Jordan"
Avatar billede hmm10 Nybegynder
19. november 2002 - 15:53 #6
- en "klik her, hvis du vil læse det der står ->" knap, ville være dejlig
Avatar billede ullum Praktikant
19. november 2002 - 15:57 #7
jeg får ingen fejl, men jeg syntes at bogstaverne er alt for små, jeg brugte endda mine briller
Avatar billede reesedk Nybegynder
19. november 2002 - 15:59 #8
Mat > 2Advanced ripoff??? Der kan jeg slet ikke følge dig?
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
19. november 2002 - 16:02 #9
reesedk: Synes du da ikke at dit design ligner meget 2advanced ?

Jeg vil give mat ret i at det næsten er et tro kopi.
Avatar billede hmm10 Nybegynder
19. november 2002 - 16:03 #10
www.2advanced.com er bare dejligt at se på. Se det er fremtidens drenge...
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
19. november 2002 - 16:05 #11
hmm10: Vil jeg give dig ret i, den har også vundet en eller andet pris for bedste hjemmeside.
Avatar billede reesedk Nybegynder
19. november 2002 - 16:09 #12
jakobclausen > Mener jeg absolut ikke det er, men hver sin mening. Jeg forstår ikke hvorfor at de fleste flash sites somregel skal forbindes med 2advanced.
Jeg har set utallige andre fede sites blive svi*** til på udenlandske boards fordi de minder en lille smule om et andet /2dvanced.. Personligt synes jeg det er til grin. JA, 2advanced er et fedt site, men ham Jordan har sq da ikke eneretten på at lave Flash??
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
19. november 2002 - 16:12 #13
reesedk: Nej han har bestemt ikke eneret på at lave flash, og jeg synes egentlig heller ikke at vi sviner dig til. Jeg har MANGE flash sider og de ligner bestemt ikke 2advanced. Hele måden du har bygget den på på, er jo akurat ligesom jordan's side.
Men det skal vi ikke diskutere mere. Det er flot det du har lavet, og du har selv lavet det, det er hvad der tæller.
Avatar billede reesedk Nybegynder
19. november 2002 - 16:15 #14
Tja, det tror jeg aldrig vi blir enige om, men det er jo et fri land ;)
Avatar billede proc Nybegynder
19. november 2002 - 16:27 #15
Jeg er ked af at sige det, men du bad jo selv om feedback:

Efter de ti sekunder det tager at danne siden, bruger jeg ti sekunder mere på at finde ud af hvad der "kan noget".
Og når jeg så har set de fede animationer, skynder jeg mig videre til et andet sted - for den information jeg skulle have haft er totalt kvalt i "blinkende lamper"!

Design er fedt - men design på bekostning af brugervenlighed (eller usability om du vil) er rigtig ufedt! Og det er lige netop hvad du/i har lavet: et design, som er vældigt facinerende, men totalt kvæler det budskab i måtte have.

Animationerne kan måske underholde mig i nogle sekunder, men det burde være indholdet jeg kom for - er det godt kommer jeg nemlig igen...
Avatar billede reesedk Nybegynder
19. november 2002 - 16:38 #16
proc > Konstruktivt kritik er altid godt ;)
Avatar billede mat Nybegynder
19. november 2002 - 17:06 #17
reesedk > Det er bestemt ikke for at save dig, men du bad selv om vores mening. Jeg har set et hav af 2advanced look-a-likes, og det er (næsten) altid sider der siger at de er unikke designere - hvorfor laver de så ikke et unikt design til deres egne sider?

Jeg mener også at jeg leverer konstruktiv kritik når jeg siger at i skal passe på ikke at ligne for meget (det er udtrykt lidt anderledes, men det ændrer ikke på budskabet). Og jeg er jo ikke den eneste der bemærker ligheden.

proc > Design sites skal tit imponere, derfor bliver de tit overdesignede - jeg er ked af at sige det (not really) men det virker! Det betyder jo ikke at man kan bygge useability ind i de løsninger man laver for kunderne. Jeg mener ikke at ovenstående site er svært at navigere rundt på, men det må brugertests påvise. Og jeg mener bestemt ikke budskabet er kvalt. Men det her sker jo hvergang useabilityfolk ser et flashsite ;)

Sidst: 2advanced er mindst 2 år gammelt, Eric Jordan er selv en lille ripper, han tjener kassen. Men det er efter min bedste overbevisning ikke webdesigns fremtid (det håber jeg ihvertfald ikke). http://www.nooflat.nu/ ,se det er fedt (men jeg er jo osse en lille flashnørd)  :)

2 cent mere

mat
Avatar billede reesedk Nybegynder
20. november 2002 - 22:41 #18
mat > Jamen jeg er altid åben overfor "konstruktiv" kritik, ellers havde jeg vel heller ikke posted her ;) Jeg går såmænd bare på barikadderne når folk ligegyldigt slynger ord som ripoof og look-a-like om sig. ;)

Det er klart man blir inspireret af andre sites, ubevidst eller ej. Tager man den opbygning som jeg valgte, som så mange andre, er det såmænd ikke for rippe 2advanced o.l. sites, men fordi det er en af de bedste opbygninger hvad angår flash. Et mindre vindue hvor alt animation osv. sker, for ikke at belaste den i forvejne temmeligt begrænsede browser. For ikke at man begrænser sig til det enkelte lille vindue, smider man en top og bund ind, som er forholdsvis stille ang. animationer. Dvs, en genial 3 opdelt opbygning i flash. At nogle folk så mener, at de utallige sites der bruger denne metode, alle er ripoff's, mener jeg har en temmeligt snæversynet indstilling. (Jeg trasher ingen her, bare min mening)

mat / proc > Jeg giver mat ret i design emnet. Jeg mener heller ikke at design sites kvæler deres budskaber. Ja, det sælger at lave designs på bekostning af budskab. Det er ihvertfald min erfaring.
Avatar billede mat Nybegynder
20. november 2002 - 23:11 #19
reesedk > det er ikke ment ligegyldigt når jeg siger ripoff eller look-a-like, jeg mener faktisk at den er på grænsen - men fred være med det, vi bliver nok ikke enige, men det skal da heller ikke gøre os til mortal enemies ;)

...og det er stadig ganske veludført, så tag imod den kadot :)
Avatar billede reesedk Nybegynder
20. november 2002 - 23:13 #20
mat > Enig, og det gør jeg så ;)