Avatar billede clemmensen Nybegynder
19. november 2002 - 09:01 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Policy Tool, SQL og applet

Hejsa! Jeg har et problem :o(
Pga. sikkerhedsindstillingerne med applets i Java kan jeg ikke tilgå min MySQL database. Jeg har sjusset mig frem til at jeg skal have en policy fil, men hvordan laver jeg denne og hvor skal den placeres? Skal der tilføjes kode til min applet? Det var jo godtnok flere spørsgmål på éen gang men håber da at I får tid!
Avatar billede clemmensen Nybegynder
19. november 2002 - 09:03 #1
Databasen ligger selvf. på en ekstern server da jeg jo godt ville kunne tilgå den hvis skidtet lå lokalt :o)
Avatar billede disky Nybegynder
19. november 2002 - 09:13 #2
Ja du skal bruge en policy fil, men det er flere ting du skal tænke på.

Det er efter min mening en meget dum ide at lade en applet snakke direkte med MySQL databasen, da kommunikationen ikke er krypteret, er det ret nemt for en hacker at lure username og password, og derved kompromitere din database sikkerhed.

Det bedste du kan gøre er at lave en application der ligger på din database server, og via denne snakker du så med din database, derved slipper du også for policy filen.

Så er det pludseligt kun din application der kender username/password og så er der ikke store sikkerhedshuller i dit system.
Avatar billede clemmensen Nybegynder
19. november 2002 - 11:54 #3
Kan jeg bruge RMI til at snakke med det kode jeg så ligger på serveren?
Avatar billede disky Nybegynder
19. november 2002 - 12:27 #4
ja eller almindelige sockets, eller http.
Avatar billede clemmensen Nybegynder
19. november 2002 - 12:35 #5
Så vil jeg prøve at makke videre med det. Tak for hjælpen!