Avatar billede freecodes Nybegynder
18. november 2002 - 11:42 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Scripting.FileSystemObject

Når man skal bruge FileSystemObject skal man så downloade et plugin til det eller ligger det i IIS som default?
jeg har lavet en kode hvori jeg bruger FileSystemObject men den vil ikke vise hvad der er i bib. på serveren...
Hvis man skal downloade et plugin vil en URL til dette plugin give alle points ;-)
Jeg kører også norton antivirus på serveren, ved ikke om det betyder noget.
Hvis FileSystemObject er med i IIS vil jeg meget gerne vide hvordan man får det til at virke.

bruger IIS 5.0
kode-->

<% strPathInfo = Request.ServerVariables("PATH_INFO")
strPhysicalPath = Server.MapPath(strPathInfo)

Set objFSO = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
Set objFile = objFSO.GetFile(strPhysicalPath)
Set objFolder = objFile.ParentFolder
Set objFolderContents = objFolder.Files

For Each objFileItem in objFolderContents
    Response.write "<a href="
    Response.Write(objFileItem.Name)
    response.write ">"
    Response.Write(objFileItem.Name & "<br>")
    Response.write "</a>"
Next %>

Der komemr ingen fejl når jeg kører scriptet. Det kode der står ovenfor er det eneste der er på siden (Skal bare teste det der Scripting.FileSystemObject) IE 6.0 står bare og viser processbaren i bunden.. Den kommer aldrig helt op.
Jeg har givet adgang til read / write & dir. browsing i min IIS 5.
Har også prøvet at slette og installere IIS 5 men den laver stadigt ikke noget når jeg kører siden. Og ja der er også filer i det bib jeg ønsker at se. Har prøvet scriptet på en anden www server, der kører det uden problemer så det må være et eller andet med IIS der skal sættes op.
HJÆÆÆÆLP!!!!
Avatar billede medions Nybegynder
18. november 2002 - 11:47 #1
Prøv at slå din Firewall og Antivirus fra, og prøv så igen!
-det er tit at der er en blokker for VBScripts FileSystemObject! Da det kan medføre virus and so on...

//>Rune
Avatar billede freecodes Nybegynder
18. november 2002 - 11:50 #2
Der sker ikke mere selvom jeg "disabler" min norton... mystisk...
Jeg skal ikke gøre noget inde i IIS for at få det til at virke?
Avatar billede medions Nybegynder
18. november 2002 - 11:59 #3
Avatar billede freecodes Nybegynder
18. november 2002 - 12:16 #4
Har prøvet at dele mappen og genstarte som var det der fik de to andre spm. til at virke (se ovenfor) men der sker ikke mere her.. Jeg har disabled det der script protect i norton..

Jeg skal ikke sætte noget i IIS op til at kunne køre sådan en typescript?
Avatar billede freecodes Nybegynder
18. november 2002 - 12:19 #5
jeg kan se i min Task manager at IIS bruger ekstremt meget ram.. eventuelt scriptet bliver hængende i IIS??
Bliver nød til at genstarte IIS den siger at der er for mange brugere online.. men der er kun mig der har adgang til den :-)
Avatar billede freecodes Nybegynder
18. november 2002 - 12:20 #6
Det er sgu godt nok mærkeligt!!!! Nu virker det og jeg har ikke gjort en skid!!
men det må jo være noget med det norton / genstarte så medions points til dig.
Avatar billede medions Nybegynder
18. november 2002 - 14:25 #7
Fair nok :-)
Thx 4 Poinz

//>Rune