Avatar billede raeven Nybegynder
17. november 2002 - 18:19 Der er 7 kommentarer

én ekskverbar fil...

Kan man lave en ekskverbar fil, ud fra en .class-fil, som kan afvikles ved at dobbeltklikke på den? Som det er nu, skriver jeg "java classfilnavn" for at afvikle mit program, men det ville jo fiksere hvis man bare kunne klikke på den!

/Colberg
Avatar billede mosquito Nybegynder
17. november 2002 - 18:34 #1
det letteste er at lave en .bat fil :-) Java er platformsuafhængig, og din eksekverbare fil vil derfor ikke kunne anvendes på andre platforme. Men ellers findes der mindre programmer der kan konvertere din classfil til en exe fil.
Avatar billede raeven Nybegynder
17. november 2002 - 18:35 #2
har du også en ide om, hvad man kan gøre når man kører linux?
Avatar billede mosquito Nybegynder
17. november 2002 - 18:37 #3
jeg skulle mene du kan gøre det samme.. der hedder det vist en bash fil.. ideen er den samme som bat filer under dos, men her er jeg nødt til at stå af. sorry.. men prøv under linus forum.. ;-)
Avatar billede mosquito Nybegynder
17. november 2002 - 18:38 #4
ups.. linux naturligvis.. :-)
Avatar billede arne_v Ekspert
17. november 2002 - 18:50 #5
Hvis du pakker dine class-filer i en jar-fil og gør
den executable (definere main-class i manifestet) og
din GUI kan finde ud af det, så kan du klikke på
din jar-fil.

Der er iøvrigt værktøjer til at konvertere java
byte code til native executable. Men det er absolut
ikke java'sk !
Avatar billede Slettet bruger
17. november 2002 - 19:38 #6
Jeg tilslutter mig arne_v's metode. Jeg har brugt den mange gange uden problemmer. De fleste ide værktøjer kan oxo klare det for dig. Selv bruger jeg Eclipse til det og der er det absolut ikke noget problem.
Avatar billede Slettet bruger
17. november 2002 - 19:40 #7
Der står der lidt om hvordan du laver jar-filer:

http://java.sun.com/docs/books/tutorial/jar/basics/index.html