Avatar billede justdoit Nybegynder
14. november 2002 - 22:17 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Hvordan uploader jeg min Mysql database ??

Jeg tror ikke jeg har fået forklaret mig godt nok. Jeg har lavet en database, med en del tabeller og der er også en del opster i tabellerne!

Jeg har udviklet det hele på localhost, og skal nu til at uploade det - men hvordan får jeg min Mysql database med??

Jeg har Uploadet selve websitet, men HVOR og HVORDAN får jeg min database med, som jo stadig ligger på min egen computer?

Jeg har IIS, bruger WinXP, udvikler med ASP - ja og så MySQL!
Avatar billede olly Nybegynder
14. november 2002 - 22:22 #1
Hvis du har lavet et sqlscript, så fyr det af på serveren! Hvis du manuelt har lavet tabellerne så skal du lave et dump...
Avatar billede justdoit Nybegynder
14. november 2002 - 22:24 #2
jeg er ikke helt med, men jeg har selv lavet alle tabellerne i Mysql Front, vil det så sige at jeg skal lave et dump...?

Hvordan laver jeg det??
Avatar billede jesperhaun Nybegynder
14. november 2002 - 22:41 #3
Hvis du bruger MySQL-Front, så kan du eksportere tabellerne direkte fra det program. Bare log ind på din server (ny connection). Lav database manuelt. Log ind på din pc (så begge er åbne). Vælg derefter eksporter. Klik på alle tabeller og vælg så at eksportere til serveren.
Avatar billede justdoit Nybegynder
14. november 2002 - 23:08 #4
jesperhaun: Jeg skal lige høre om jeg har forstået rigtigt:

Jeg logger ind på MySQL-Front (ny connection)?? Jeg har jo lavet hele databasen, men skal jeg lave den igen?

...og når jeg skal eksportere til serveren, i hviklen mappe skal jeg så ligge det??
Avatar billede justdoit Nybegynder
14. november 2002 - 23:14 #5
Lige nu har jeg åbnet min Mysql-Front, hvor jeg har logget på den database, som jeg gerne vil have "uploadet"

Hvad skal jeg så gøre??
Avatar billede justdoit Nybegynder
14. november 2002 - 23:47 #6
heellppppp
Avatar billede avengingangel Nybegynder
15. november 2002 - 00:05 #7
Vi går ud fra at den server som du vil ligge mysql database har mysql installeret og sat op ikke ?

hvis det er tilfælget skal du logget på serveren med et eller andet mysql værktøj som for eks. MySQL-Front og oprettet databasen igen!! du kan ikke oploade den lige som en almindelig fil hvis det er det du tænker. Sådan fungere det ikke du!, men du kan lave et dump af strukturen og dataen i din database og så fyre det ind i den på serveren. kender dov ikke noget til MySQL-Front brugere selv phpMyAdmin men der skal man så også have php instaleret!

asp = :(
php = :)
Avatar billede avengingangel Nybegynder
15. november 2002 - 00:07 #8
men ellers kan du jo også bare lave hele databasen igen ;o)

men hvis den er stor ja så.... :\
Avatar billede justdoit Nybegynder
15. november 2002 - 00:14 #9
Jeg har en server der har installeret Mysql, så det hele er klar, men databasen er ret stor!!
Avatar billede madsbrodersen Nybegynder
15. november 2002 - 06:48 #10
Først skal du på din localhost exportere din database - oppe i menulinien er der et punkt der hedder im-/export - der vælger du export tables.

Bagefter connecter du med mysqlfront til din nye server og og opretter en database som er magen til den du har på localhost, hvorefter du importere den fil du lige har oprettet og vupti så skulle alle dine tabeller gerne være oprettet på din nye server.
Avatar billede justdoit Nybegynder
15. november 2002 - 11:45 #11
Nu har jeg lavet en export af min database, som nu ligger sammen med resten af mine filer til websiden.

Herefter skriver du at jeg skal connecte til min server?? (Altså www.adresse.dk ???) Her får jeg en fejl i Mysql-Front, når jeg gør det, så jeg ved ikke om jeg har forstået helt rigtigt?

\Justdoit
Avatar billede jesperhaun Nybegynder
15. november 2002 - 12:12 #12
du skal connecte til serverens domænenavn (ikke www) adresse.dk.

Husk at du blot skal oprette databasen - altså ét simpelt navn. Alt andet kører automatisk, når du eksporterer. Den opretter selv alle tabeller, index og indhold.
Avatar billede justdoit Nybegynder
15. november 2002 - 12:25 #13
Når jeg bruger disse oplysninger, når jeg prøver at connecte:

Host: mysql01.cliche.dk
User: xxx_xx
Pass: xxxxxxxxxx
Database: xxx_xx

Så får jeg denne fejl, - gør jeg noget forkert?

Jeg får fejlen: Du kan ikke connecte til mysql01.cliche.dk
Avatar billede madsbrodersen Nybegynder
15. november 2002 - 18:08 #14
Det tror jeg ikke, men det kan jo være at du skal tage fat i dem der hoster dit domæne og høre om hvordan du kan connecte til deres MySQL-base - det kunne jo være at dine oplysninger (brugerid og password) ikke er korrekte.
Avatar billede jeg_var_gangsta Nybegynder
17. november 2002 - 20:39 #15
Cliche har lige lukket for forbindlser udefra til deres MySQL server.
I Mysql-Front skal du markere din database og i menuen vælge "im/export > export database" vælg derefter at du både vil eksportere data og struktur. Derefter går du ind på Cliche's phpMyAdmin og kører det dump du lige har lavet vvha MySQL-Front. (dump-filen har du fået besked på at gemme på din lokale hdd som XXX.sql.)
Avatar billede justdoit Nybegynder
17. november 2002 - 21:46 #16
Det lyder rigtig godt, men hvordan kører jeg det dump jeg lige har lavet???

Skal jeg skrive noget?? og hvor?

vh

Justdoit
Avatar billede jeg_var_gangsta Nybegynder
17. november 2002 - 21:50 #17
Du skal gå ind på http://mysql01.cliche.dk, logge ind med dine oplysninger, klikke på din database i venstre side (XXX_dk), så kommer der nogle flere muligheder i højre frame. Der klikker du¨på SQL-fanebladet, og så vælger du den fil du har lavet og trykker "udfør".
Avatar billede justdoit Nybegynder
17. november 2002 - 21:51 #18
Jeg har fundet ud af det - taaaaaaaakkkkkkkkkkkkk
Avatar billede jeg_var_gangsta Nybegynder
17. november 2002 - 21:52 #19
np :)