Avatar billede jpalleandersen Nybegynder
13. november 2002 - 12:45 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Flytning af database mellem server og PC

Kære eksperter,
Jeg har lavet en database med personfølsomme oplysninger, som kun må ligge på en PC, når den er i brug, resten af tiden SKAL den ligge på en server udenfor institutionen.

Båndbredden gør det umuligt at køre databasen direkte på serveren, også selvom man kun har tabellerne liggende på serveren.

Jeg har løst problemstillingen ved at lave en lille bat-fil i DOS, der kopierer databasen fra serveren til PC'en når brugeren starter, og kopierer den tilbage til serveren, når brugeren er færdig. Herefter slettes databasen fra PC'en. Batfilen kører sådan set hele tiden mellem disse to tidspunkter.

Desværre har jeg været ude for at brugeren har stoppet batfilen medens den kørte, så jeg måtte ind manuelt og rydde op.

Findes der en måde, hvorpå man kan køre batfilen, så den ikke kan stoppes af brugeren, måske så den endda kan overleve et strømsvigt?

Eller findes der en anden enkel måde at løse problemstillingen på?

Database er lavet i Access 2000, og såvel PC som server kører Windows 200.

Med venlig hilsen
JPalleAndersen
Avatar billede terry Ekspert
14. november 2002 - 08:53 #1
JPA IF you dont have too many users at one time (5 or so) then you may find that moving your backend (data) to MSDE (Limited version of SQL Server) which is inclided in Office  may help. SQL Server IS a true database server Access is NOT. A server only delivers the data which is needed. In Access ALL the data is sent over the net whereafter Access decides what it wants!
Avatar billede jpalleandersen Nybegynder
14. november 2002 - 22:08 #2
Terry: Desværre må der ikke oprettes databaseservere af brugerne på den centrale server. Det er OK, at der kun er en aktiv bruger på databasen ad gangen. Hvis SQL-serveren kun skal sende de data, der er brug for, så skal databaseapplikationen skrives om, således at udvælgelsen sker på SQL-serveren og ikke på PC'en, ikke?.
Avatar billede terry Ekspert
15. november 2002 - 08:18 #3
JPA>You've rejected my answer even though you want more help with what I suggest.
Avatar billede arne_v Ekspert
15. november 2002 - 20:39 #4
Hvis du bruger et program i.s.f. en BAT-fil til
at kopiere filen med kan du måske gøre det lidt mere
sikkert.

Du kan undgå CTRL/C og jeg mener også at du kan
undgå "luk-krydset" i højre hjørne.

Hvis du skal klare et strøm-svigt skal du over
i en rigtig database-server løsning, som terry foreslår.