Avatar billede pejtiry Nybegynder
12. november 2002 - 23:30 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Titel i combobox

Hvordan styrer man hvad der står i en combobox.
Jeg ønsker at kunne vælge mellem et antal konti og opdatere min form efter hvilken konto der er valgt. Jeg kan tilføje konti som items.
Jeg ønsker at kontoens navn eller nummer skal optræde i comboboxen, men kan kun få en reference til noget der ligner adressen på objektet i hukommelsen.
Jeg bruger Sun's Forte til at programmere i, ikke at jeg går ud fra det har nogen betydning.
Avatar billede riversen Nybegynder
13. november 2002 - 06:54 #1
du kan lave fx en Vector eller at array af Strings og give det med som parameter til konstruktøren
Avatar billede di8leva Nybegynder
13. november 2002 - 06:54 #2
du kan lægga in alla typer av objekt i en combobox, og det er alltid det objektets toString() metode der bestæmmer hvad som skall vises i drop-down:en.

hvis ett objekt i en combo-box ikke har en toString() metode ser det ganska konstigt ut =)
Avatar billede pejtiry Nybegynder
13. november 2002 - 11:40 #3
riversen: Foreslår du at jeg lægger en streng ind i comboboxen og så selv holder styr på hvad den relaterer til? Eller mener du konstruktøren af "Konto"?

di8leva: Vil det sige at jeg skal override toString() og skrive min egen? Konto arver kun fra "Object".