Avatar billede xjom Nybegynder
08. november 2002 - 16:33 Der er 4 kommentarer

Programmering af Go Back

Jeg sidder her og arbejder med en Embedded View på en Page der vises i et Frameset. Det er der ingen problemer i.

Der er heller ingen problemer med at åbne et dokument (Form) fra Viewet. Det vises i samme frame.

Men jeg kan ikke få lukket mit dokument uden at brugeren ryger helt ud af databasen. I første omgang benyttede jeg en velafprøvet Action med @Command([FileCloseWindow]), som benyttes i alle vore databaser der benytter en navigator til at vise viewet, og hvor dokumentet åbnes i et nyt vindue. Så har jeg prøvet at lave et script der benytter NotesUIDocument Close metoden, men den virker på samme måde. Brugeren ryger ud af databasen.

Notes Go Back knappen i øverste højre hjørne gør det jeg gerne vil have gjort, men mine brugere kender den ikke.

Hvordan kan jeg programmere denne funktionalitet i R5.10??
Avatar billede c_random Nybegynder
09. november 2002 - 11:53 #1
Jeg har selv bøvlet en del med samme problem. Jeg har ikke fundet anden løsning end hele tiden at gemme alias på det view eller den page brugeren kommer fra i et profildokument, og så lade tilbageknapperne åbne viewet/pagen vi @getprofilefield.....

Helt konkret gør jeg det at jeg i postopen på viewet eller pagen har formlen
@SetProfileField("Profilnavnet";"ViewNavn";"Navnet på dt aktuelle view";@UserName)

Og min "Tilbage" knap indeholder formlen
@PostedCommand([OpenView];@GetProfileField("Profilnavnet";"ViewNavn";@UserName)

Du får måske brug for at kalde @settargetframe i forbindelse i "tilbage" knappen.

Jeg synes selv det er en noget besværlig løsning, hvis du finder en enklere løsning så offentliggør den endelig her :-)

Jeg har også prøvet at eksperimentere med @Commmand([NavigateToBackLink]) men den lukker også vinduet....
Avatar billede xjom Nybegynder
11. november 2002 - 11:52 #2
Ovennævnte løsning medfører at viewet man har åbnet dokumentet fra skal udføres igen. Ikke noget problem hvis der er nogle få (hundrede) dokumenter i det, men hvis der nu er tusinder ...

I stedet har jeg på framesettet rettet i egenskaber på det frame der benyttes til at vise både view og dokument. Jeg har blanket 'Default target for links in frame' - og vupti åbnes dokumentet (nu med dobbeltklik som i gamle dage) i sit eget vindue, men stadig inden i framesettet. Og så virker [FileCloseWindow] igen.
Avatar billede c_random Nybegynder
11. november 2002 - 12:04 #3
Ja, ok det løser det.

I mit eget tilfælde ville kunden ikke acceptere at brugeren kan risikere at få åbnet adskillige vinduer på denne måde. Hvis du f.eks. har dit oversigts-link til at ligge i venstre frame, så kan brugeren åbne oversigten (igen) i vindue 2 og derfra åbne et dokument, som så vil blive åbnet i 3. vindue.... o.s.v. Er det ikke korrekt?

Et andet problem med denne løsning, som min kunde ikke kunne acceptere var  den ulempe at hvis brugeren åbner et dokument, lader det vindue stå åbent, skifter til en anden applikation, f.eks. mail, skifter vindue igen til dokumentet - så vil [FileCloseWindow] returnere til maildatabasen..... men her er vi vist ude i detaljer :-)

Det skal så også nævnes at det var meget urutinerede Notes-brugere jeg lavede min løsning til.
Avatar billede xjom Nybegynder
11. november 2002 - 15:00 #4
Jeg lukker nu - da mine brugere også må betegnes som urutinerede er livet lettest når de får det som de plejer.