Avatar billede tmo Nybegynder
08. november 2002 - 00:00 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

"&"

Hej

Jeg har en url tagget i xml: <XLINK side='http://content.karger.com/ProdukteDB/produkte.asp?Aktion=JournalHome&ProduktNr=227075&ContentOnly=false'>test</XLINK>

som jeg ikke kan transformere da den indeholder tegnet "&" bruger følgende:

<xsl:template match="XLINK">
<xsl:variable name="cr">
  <xsl:value-of disable-output-escaping="yes"    select="@side"/>
  </xsl:variable>
<a href="{$cr}" target="_blank">
<xsl:apply-templates/></a>
</xsl:template>
Avatar billede arne_v Ekspert
08. november 2002 - 00:05 #1
Har du prøvet med &amp; ?
Avatar billede janegil Nybegynder
08. november 2002 - 00:06 #2
Hvis XSL skal virke, er du nødt til å starte med velformet XML. Dvs:

<XLINK side='http://content.karger.com/ProdukteDB/produkte.asp?Aktion=JournalHome&amp;ProduktNr=227075&amp;ContentOnly=false'>test</XLINK>
Avatar billede tmo Nybegynder
08. november 2002 - 00:13 #3
Hej

Kan ikke bruger &amp; da data bliver indtastet i et inferface som er lavet i html. Her er problemet at hvis jeg skriver &amp;, gemmer dokument og åbner det står der &. janegill: wellformed??
Avatar billede arne_v Ekspert
08. november 2002 - 00:21 #4
Hvad med &amp;amp; ?

Det må blive gemt som &amp; !
Avatar billede arne_v Ekspert
08. november 2002 - 00:21 #5
Wellformed = overholder de basale XML regler
Avatar billede tmo Nybegynder
08. november 2002 - 00:23 #6
janagil: sorry læste ikke dit eksempel igennem:-(
Avatar billede tmo Nybegynder
08. november 2002 - 00:26 #7
ka ikke bruge  &amp;amp; Mit bruger interface er en browser, så når den læser &amp; skriver den &.
Avatar billede tmo Nybegynder
08. november 2002 - 00:27 #8
Har overvejet at lave en template der læser alle chars. Støder den på & erstattes det med &amp;
Avatar billede arne_v Ekspert
08. november 2002 - 00:29 #9
Hvis din browser gemmer "&amp;" som "&", så må den
vel også gemme "&amp;amp;" som "&amp;" - eller ?
Avatar billede tmo Nybegynder
08. november 2002 - 00:33 #10
ja, det gør den sikkert, men når man åbner en file med &amp; udskriver den &. Nedenstående kode er det der bilver gemt
<broedtekst>
TEST, TEST
&amp;amp;
</broedtekst>
Avatar billede tmo Nybegynder
08. november 2002 - 00:34 #11
Når jeg gemmer den samme fil igen bilver det til:
<broedtekst>
TEST, TEST
&
</broedtekst>
Avatar billede janegil Nybegynder
08. november 2002 - 10:04 #12
...du er nok kommet i feil forum. Problemet ditt ligger ikke i XSLT, men i å få din html UI til å lagre velformet XML.

Et alternativ til &amp; i URL'en, er å bruke URL-encoding i steder for XML-entitet. Dvs. %26, altså

<XLINK side='http://content.karger.com/ProdukteDB/produkte.asp?Aktion=JournalHome%26ProduktNr=227075%26ContentOnly=false'>test</XLINK>

Men det virker jo heller ikke, gir "invalid action" fra content.karger.com, i dette tilfellet er det en feil i HTTP-serveren. IIS 5, jeg trodde den klarte sånt? Jeg mener, jeg kjører selv IIS 5, og der fungerer http://landsbank.fo/index.cfm/20.html?F11=F11%26lang=fo
likt med
http://landsbank.fo/index.cfm/20.html?F11=F11&lang=fo
Avatar billede janegil Nybegynder
08. november 2002 - 10:30 #13
En XSLT template kan ikke erstatte tegnet & med noe som helst, fordi & er ikke noe tegn i XML, det er bare en byte i fila. Hvis & ikke etterfølges med amp; eller lignende, så er bytestrengen overhodet ikke noen tegnstreng.

Men ut fra det du sier om &amp, synes jeg det ser ut som om det fungerer, men at du blir forvirret av at IE viser &amp; som & . Høyreklikk og View Source i IE?
Avatar billede tmo Nybegynder
08. november 2002 - 12:01 #14
ok, janagil.
Såfremt man har et interface til at indtaste data i som bliver gemt i xml, skal man omforme & til &amp; når data gemmes. En del artikler indeholder nemlig & og en bruger af systemet skal helst kunne skrive & og ikke &amp;