Avatar billede koed Nybegynder
07. november 2002 - 21:06 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Form mail ?

Hej Eksperter
Jeg ville meget gerne vide om det er muligt at lave en "form mail" hvor der ikke indgår noget med php eller asp.

Jeg er ved at lave en side, hvor jeg gerne skulle have en form mail, men den pakkeløsning jeg har købt understøtter ikke php og asp... er det så stadig muligt ? Og hvis det er, kan i så ikke give mig et ekspempel eller bare et link til noget mere info omkring en løsning?

mvh. Koed
Avatar billede eagleeye Praktikant
07. november 2002 - 21:08 #1
Du kan måske kigge lidt på denne: http://www.eksperten.dk/spm/276630
Svar fra /cdc
Avatar billede eagleeye Praktikant
07. november 2002 - 21:09 #2
Man skal dog ahvde et mail program til at senden máilen.
Avatar billede frontvision Nybegynder
07. november 2002 - 21:09 #3
cgi! spørg dem der har din side liggende!
Avatar billede eagleeye Praktikant
07. november 2002 - 21:09 #4
Du kan også lave det i et link som dette:

<A HREF="mailto:koed@koed.dk">Send mail til mig</a>

Tag også et kig her på hvordan man kan bruge mailto:
http://developer.netscape.com/viewsource/husted_mailto/mailto.html
Avatar billede koed Nybegynder
07. november 2002 - 21:11 #5
fantastisk at der er så mange der svare. Det er sq kanon. Går strax igang med at undersøge mulighederne. Vender tibage om lidt. 8)
Avatar billede eagleeye Praktikant
07. november 2002 - 21:12 #6
Ja hvis dit wb-hotel/udbyder hr mulighed for form mails så det muligt på den måde.

Eks understytter CyberCity en formmail:
http://www.cybercity.dk/privat/support/byg_hjemmeside/formmail/
Avatar billede koed Nybegynder
07. november 2002 - 21:32 #7
Hej igen. Syntes ikke lige at jeg kan finde en løsning ud fra jeres svar. De leder dog alle sammen hen imod det rigtige. Men jeg kan lige give jer nogle flere hints, så kan det være at det lykkedes. 8)

- Det firma der hoster mit site er www.dth.dk (der har jeg den mindste pakke)
- Det skal ikke kun være et e-mail link. der skal være et par bokse som man kan udfylde, navn, adr, tlf etc.
- Tror ikke at der er samme understyttelse som ved eagleeyes sva: http://www.cybercity.dk/privat/support/byg_hjemmeside/formmail/
- Kan sagtens give flere point, hvis det er for lidt for jer.

håber at i kan bruge hintsne til noget.

mvh. Koed
Avatar billede koed Nybegynder
07. november 2002 - 21:36 #8
Det skal være med de her bokse. Men selvfølgelig bare uden php funktionen.

-------------------------------------------------------------------------------

<form name="formular" method="post" action="send.php">
<table cellpadding="0" cellspacing="0" border="0" style="font-size:10pt;width:100%;">
  <tr>
    <td style="width:150px;">
<h1>Kontaktperson
    </td>
    <td>
<input type="text" name="kontaktperson" size="20">
    </td>
  </tr>
  <tr>
    <td>
<h1>Evt. firmanavn
    </td>
    <td>
<input type="text" name="firmanavn" size="20">
    </td>
  </tr>
  <tr>
    <td>
<h1>Telefonnummer
    </td>
    <td>
<input type="text" name="tlf" size="20">
    </td>
  </tr>
  <tr>
    <td>
<h1>E-mail
    </td>
    <td>
<input type="text" name="mail" size="20">
    </td>
  </tr>
  <tr>
    <td>
<h1>Træffetidspunkt
    </td>
    <td>
<input type="text" name="tidspunkt" size="20">
    </td>
  </tr>
  <tr>
    <td style="vertical-align:top;" colspan="2">
<h1>Kommentar
    </td>
  </tr>
  <tr>
    <td colspan="2">
<textarea style="width:95%;height:150px;font-family:verdana;font-size:9pt;" name="kommentar" rows="1" cols="20"></textarea><br>

<input type="submit" value="Send" style="border:1px solid #000000;background-color:#cccccc;font-family:verdana;font-size:10pt;width:95%;">

-------------------------------------------------------------------------------

Hvis det måske kunne hjælpe lidt 8)
Avatar billede eagleeye Praktikant
07. november 2002 - 21:43 #9
Ja nu denne www.dth.dk kan man ikke se noget ud af det er bare en gang reklame...

Hvis din udbyder ikke understytter enten en formail som eksvis cybercity's eller du kan køre CGI script så kan jeg se mit første bud som en løsning. Men mailen skal senden via ens mail program.
Avatar billede koed Nybegynder
07. november 2002 - 21:46 #10
how, min fejl. Det var http://www.dht.dk/

Hehe. Kan godt forstå din mulige undren. 8)
Avatar billede eagleeye Praktikant
07. november 2002 - 21:55 #11
Du har en ligne mulighed som hos CyberCity:

http://www.dht.dk/ny/support_formmail.php
Avatar billede koed Nybegynder
07. november 2002 - 21:56 #12
Jammen bruges der ikke også php idet ?
Avatar billede eagleeye Praktikant
07. november 2002 - 22:00 #13
Nej det er ikke PHP men .pl som er Perl CGI script.
Men du skriver så du har det mindste pakke og der er CGI ikke nævnt, men mon ikke det betyder du ikke selv kan ligge nye CGI scripts ind, men kun kan bruge de som er default for web-stedet.
Avatar billede eagleeye Praktikant
07. november 2002 - 22:01 #14
Det står under menu punktet Gratis Scripts ... Så derfor ville jeg tro du også har mulighed for at bruge det.
Avatar billede koed Nybegynder
07. november 2002 - 22:03 #15
KANON. Det virker. Tusinde tak for hjælpen alle sammen. Specielt tark til dig eagleeye.

Fortsat god aften.