Avatar billede k-s-d Nybegynder
07. november 2002 - 19:47 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

underskrift indsamlings script ;)

Ska bruge et script som har den funktion at man indtaster sit nick og trykker sign og man saa bliver gemt i en database og kan ses på en anden side hvem der har skrevet uder, der maa gerne ligge lidt sikkerhed i det saa en gang pr ip ville være fint

200 point til den der kan hjælpe mig til at faa det til at funke (n00b) ej ik saa galt ;)
Avatar billede eagleeye Praktikant
07. november 2002 - 20:10 #1
Jeg kan lave function men du må selv tage dig af HTML designet, jeg kan stille det op i nolge tabeller..
Hvad havde du tænkt skulle gemmes ?? bare et nick eller skal der flere andre oplysninger til?
Avatar billede k-s-d Nybegynder
07. november 2002 - 20:42 #2
fint nok, maaske mail men maa gerne være "skjult" saa den kun kan ses på en bestemt url, dvs. 2 resultater fra siden, en "public" med kun nicks samt en med emails på ogsaa, en anden ting tror du kan lave det med ip log ogsaa ?
Avatar billede eagleeye Praktikant
07. november 2002 - 20:48 #3
Jeps.. med IP logning.
Du skal hvade en database med en tabel som hedder nicks. Her gemmes IP adresse sammen med nick og email:

tabel: nicks
id : autonummer
nick : tekst
email : tekst
IPadr : tekst

'Denne fil kan hedde indtast.asp  det kan dog rettes
<%
set rs = server.CreateObject("ADODB.Recordset")
set conn = server.CreateObject("ADODB.Connection")
conn.Open "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source="& server.mappath("db.mdb")

IPadr = Request.ServerVariables("REMOTE_ADDR")
SQL = "SELECT id FROM nicks WHERE IPadr = '" & IPadr & "'"
Set rs = Conn.Execute(SQL)
if rs.EOF then
  IPfound = false
else
  IPfound = true
end if
rs.Close
Set rs = Nothing

if (Request.ServerVariables("REQUEST_METHOD") = "POST") AND IPfound = false then
  nick = replace(Request.Form("nick"), "'", "''")
  email = replace(Request.Form("email"), "'", "''")
  SQL = "INSERT INTO nicks (nick, email, IPadr) VALUES ('" & nick & "', '" & email & "', '" & IPadr & "')"
  Conn.Execute(SQL)
  Conn.Close
  Set Conn=Nothing
  Response.Redirect("vis.asp")
end if

Conn.Close
Set Conn=Nothing
%>

<html>
<head></head>
<body>

<table border="0" align="center">
<% if IPfound = false then %>
<form method="post" action="">
  <tr><td>Nick:</td><td><input name="nick"></td></tr>
  <tr><td>E-mail:</td><td><input name="email"></td></tr>
  <tr><td colspan="2" align="center"><input type="submit" value="Gem"></td></tr>
</form>
<% else %>
  <tr><td>Kun en nick pr IP adresse!</td></tr>
<% end if %>
</table>

</body>
</html>
Avatar billede eagleeye Praktikant
07. november 2002 - 20:49 #4
Her er siden som skal hedde vis.asp lige nu... som liste dem som har melt sig til:

<html>
<head>
<title></title>
</head>
<body>
<center>
<%
set rs = server.CreateObject("ADODB.Recordset")
set conn = server.CreateObject("ADODB.Connection")
conn.Open "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source="& server.mappath("db.mdb")
SQL = "SELECT * FROM nicks"
set rs = Conn.Execute(SQL)
%>
Følgende har sat deres nick!!<br><br>
<table align="center">
<%
if rs.EOF then
  Response.Write "<tr><td>Ingen nicks endnu!</td></tr>"
else
  do while not rs.EOF
    Response.Write "<tr><td>" & rs("nick") & "</td></tr>"
    rs.MoveNext
  loop
end if
rs.Close
Set rs=nothing
conn.Close
Set conn=nothing
%>
</center>
</body>
</html>