Avatar billede wipemazter Nybegynder
07. november 2002 - 18:36 Der er 2 kommentarer

Dual eller single CPU

Hvis man skal bygge en server(i dette tilfælde til Counter-Strike), hvad kan så bedst betale sig. Dual P3 system, med feks 2x 1ghz i modsætning til P4 2ghz eller måske endda AMD XP 2000+ CPU?

PS. Jeg ved godt man kan køre CS-servere på mindre, men ideen er at der skal køre flere fra samme maskine.
Avatar billede halvas Nybegynder
07. november 2002 - 19:34 #1
kommer helt an´ på om CS-server softwaren er skrevet til Dual, altså kan udnytte det.

Desuden har du den fordel med Dual at du kan tvinge en eller flere server til at bruge en bestemt CPU, og derved "garantere" at en anden server har "fri" rådighed over den anden CPU.
Eller tvinge explorer (altså windows, ikke internet explorer) kun bruger en CPU.
Avatar billede wipemazter Nybegynder
07. november 2002 - 19:43 #2
Ideen er at det skal være en Linux server, hvis det måske ændrer noget.