Avatar billede beltzer Nybegynder
07. oktober 2000 - 21:15 Der er 14 kommentarer og
5 løsninger

Login Scripts....

Hej

Er der nogen der kender nogle steder på nettet hvor man kan finde noget om hvordan man laver et login script....

Med Venlig Hilsen
Anders C. Pedersen
Avatar billede blood Nybegynder
07. oktober 2000 - 21:25 #1
til hvad????
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
07. oktober 2000 - 21:30 #2
Et login script (til Windows NT & 2000) er blot en normal .bat fil (eller .cmd fil)...
Avatar billede blazer Nybegynder
07. oktober 2000 - 21:33 #3
Tjahh.. jeg går ud fra at login scriptet er til en hjemmeside...

Først skal du sørge for at dit webhotel understøtter asp!

Så laver du en fil der hedder f.eks. Login.Asp
(Er  vigtigt at den ender på .asp)

Inde i den skriver du:

<%
Response.Buffer=\"True\"
%>

Indtast dit brugernavn og adgangskode
<form Name=\"LoginForm\" Action=\"Login.asp\" method=\"post\" >
Username: &nbsp;
<input name=\"UserNameInputBox\" type=\"text\" size=\"10\">
<br>
Password: &nbsp;
<input name=\"PasswordInPutBox\" type=\"password\" size=\"10\">
<br><br>
<input Name =\"SubmitButton\" type=\"submit\" value=\"Log ind\">
</form>

<%
if request.Form(\"UserNameInPutBox\") =\"BRUGERNAVNET!!\" And
if request.Form(\"PasswordInPutBox\") = \"Adgangskoden!!!\" then
Response.Redirect \"DenSideDerSkalKodePå.Html\"
Else
Response.Redirect \"En Fil hvor der står at koden var forkert.Html\"
End if
%>

Avatar billede blazer Nybegynder
07. oktober 2000 - 21:34 #4
Hov... væk med det if!!

<%
if request.Form(\"UserNameInPutBox\") =\"BRUGERNAVNET!!\" And request.Form(\"PasswordInPutBox\") = \"Adgangskoden!!!\" then
Response.Redirect \"DenSideDerSkalKodePå.Html\"
Else
Response.Redirect \"En Fil hvor der står at koden var forkert.Html\"
End if
%>

Avatar billede tigerdyr Nybegynder
07. oktober 2000 - 21:38 #5
Tjek denne søgning, masser af info om hvordan du laver normale batch filer (som du så kan bruge til login scripts):

http://hotbot.lycos.com/?MT=create+batch+files&SM=MC&DV=0&LG=any&DC=10&DE=2&AM1=MC
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
07. oktober 2000 - 21:39 #6
*hehe* Det kunne selvfølgelig også være til Inet...svært at sige under \"Netværk Generelt\"
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
07. oktober 2000 - 21:40 #7
Og der var listen af sider omkring hvordan man laver login scripts...
http://hotbot.lycos.com/?MT=create+login+script&SQ=1&AM1=MC
Avatar billede lcc Nybegynder
07. oktober 2000 - 21:44 #8
Hvis det skal være lidt mere avanceret, så kig på www.kixtart.org

Avatar billede teknik Juniormester
07. oktober 2000 - 22:32 #9
Hvis vi taler om logon script til NT 4.0
er der et eksempel her
http://www.tip.net.au/tip/help/hnt40scp.htm
Avatar billede bacardil Nybegynder
07. oktober 2000 - 22:36 #10
Kan lav et hvor du kan bestemme om folks koder m.m. skal gemmes...

Avatar billede beltzer Nybegynder
08. oktober 2000 - 10:50 #11
ups jeg glemte at fortælle at det er til windows NT 4.0 Server og Windows 2000 Server altså et login script for brugere der skal benytte serveren til et eller andet formål

sorry....
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
08. oktober 2000 - 11:54 #12
Prøv at kigge på de links du allerede har fået... både mine links og teknik\'s link er til NT/2000 login scripts
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
08. oktober 2000 - 12:00 #13
Avatar billede sjensen Nybegynder
08. oktober 2000 - 12:05 #14
Et loginscript er i grunden blot en bat-fil som i gamle dage under DOS. Under NT og W2k (NT5) kan du også kalde det en \'command\' fil (x.CMD)

Ved at skrive kommandoer som til en dos boks, f.eks.

net use j: \\\\server\\resource {password}

og lægge det i en fil på den ennkelte maskine, kan du via Usermanager for Domains på serveren, unde properties for den enkelte bruger, under Profile, angive navnet på det \"login script\" du vil have kørt hver gang den pågældende bruger logger sig på.

Hvis du vil have script filen liggende centralt skal du oprette nogle registry indstillinger der fortæller NT (W2k) hvad der er logonserver og stien ned til scriptfilen. Dermed kan du køres fra en central pladsering på en server.

Men generelt er et loginscript det samme som en bat fil og alle de kommandoer du kan skrive i en dos-boks kan du også anvende i et login script.
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
08. oktober 2000 - 12:12 #15
*hehe* og det var vist så den udbydende forklaring :o)
Modsat: Et login script (til Windows NT & 2000) er blot en normal .bat fil (eller .cmd fil)...

>>Sjensen, scriptet kan da foresten også hedde .scr kan det ikke ?
Avatar billede sjensen Nybegynder
08. oktober 2000 - 15:51 #16
Undskyld tigerdyr, jeg havde ikke bemærket din forklaring. Beklager.

Vedr. \'scr\' : Så vidt jeg ved kan du ikke i NT, men W2k ved jeg ikke. Men er .scr ikke en screensaver extention ?
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
08. oktober 2000 - 16:42 #17
>> Sjensen
*G* No Prob.
Jeg mener også at .scr er til screensavere, men synes at mindes (og have set et sted) at der er en tredje filtype der kan bruges til scripts... starter med .s??
Avatar billede jalle Nybegynder
08. oktober 2000 - 20:02 #18
Jeg mener ikke at man kan starte .scr filer direkte, men de kan også bruges som logon-filer ved hjælp af programmet kixtart.
Avatar billede beltzer Nybegynder
16. oktober 2000 - 08:44 #19
Jeg takker for alle svarene som jeg har fået meget fornøgelse med......