Avatar billede cosmodk Nybegynder
06. november 2002 - 19:21 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

session_register og udtræk derfra

jeg har en side der skal sende data videre til en session der skal kunne hentes på en anden side. Den skal sende data via FORM. Jeg har lidt problemer med at få skidtet til at virke, planen er at den skal hente 3 sæt data fra en MySql database (varenummer og varenavn og pris) som så skal have en INPUT til antal med også. Altså 4 sæt data der skal registreres i en session og kunne hentes på en ekstern side.

Jeg har læst lidt rundt omkring på nettet om Session_register kommandoen og prøvet at lege lidt rundt med det, men kan ikke få skidtet til at fungere som jeg vil.

Nogle der har nogle forslag? eller muligvis et par eksempler der kan drages nytte af? Jeg er forholdsvis NEWBIE i php programmering og vil være utrolig glad for alt det feedback der kan komme, helst med nogle eksempler.

Mvh
Jimmy Jensen
Avatar billede avminarm Juniormester
06. november 2002 - 19:40 #1
prøv at kigge lidt på http://sukos.dk/php/login/mysql/ der kan du hente inspiration
Avatar billede thez Nybegynder
07. november 2002 - 02:03 #2
selvom det ka virke lidt uoverskueligt nogen gange, er manualen faktisk en rigtig god hjælp!
Kig engang på http://www.php.net/session

I din kode ka du gemme i variabler med at skrive:
<?php
/*
.... udtræk fra MySQL ....
*/
session_start();
$_SESSION["varenummer"] = $varenummer;
$_SESSION["varenavn"] = $varenavn;
$_SESSION["pris"] = $pris;

?>

og på dine andre sider ka du så bare bruge variablerne $_SESSION["varenummer"], $_SESSION["varenavn"], $_SESSION["pris"]

mvh Simon
Avatar billede thez Nybegynder
07. november 2002 - 02:05 #3
Kom lige i tanke om at session_start(); skal køres som noget af det første, idet der skal registreres en cookie gennem headers. Dette ka ikke gøres hvis der allerede er kommet noget output i form af en echo/print eller lign.

Note: If you are using cookie-based sessions, you must call session_start() before anything is output to the browser. (fra php.net)

mvh Simon
Avatar billede avminarm Juniormester
07. november 2002 - 11:23 #4
det er som thez siger - du kan kigge på filen dologin.php på sukos's script - den beskriver det samme som thez skriver
Avatar billede avminarm Juniormester
07. november 2002 - 13:16 #5
faldt lige over denne artikel: http://www.udvikleren.dk/show_article.php?id=88