Avatar billede jimme Nybegynder
04. november 2002 - 16:12 Der er 4 kommentarer

kan man definere en variabel værdi til et matematisk tegn

Findes der i java en metode hvormed man kan definere en variabel værdi til et matematisk tegn... dvs kan man give tegnet "+" værdien "1", tegnet "*" værdien 2 og så fremdeles således at det kan vælges af en random generator og derefter indsættes og være brugbart i et regnestykke?
Avatar billede Peter Praktikant
04. november 2002 - 16:16 #1
Det virker lidt mærkeligt at dette spørgsmål kommer 2 gange i træk, men her er et svar:
http://www.eksperten.dk/spm/279125
Avatar billede Peter Praktikant
04. november 2002 - 16:17 #2
Hvis du skal bruge en løsning med flere kan du jo lave en variabel der får værdien Math.random() og så lave en case på dette.
Avatar billede jimme Nybegynder
04. november 2002 - 17:47 #3
Mange tak for det. Jeg har allerede fundet ud af hvordan jeg kan lave en randomfunktion. Mit problem er hvordan at jeg kan initialisere en variabel således at den har en operator som værdi? (f.eks. variabeltype)
Mit problem er at jeg har en lang række af værdier som der skal regnes på vha. tilfældige operatoere: problemet ser således ud
X = værdi1 operator1 værdi2 operator2 værdi3
Avatar billede Peter Praktikant
04. november 2002 - 18:07 #4
Så kan du bruge en switch og så opstille alle de muligheder der er i hver sin case.