Avatar billede gerri Nybegynder
03. november 2002 - 11:53 Der er 32 kommentarer og
1 løsning

Layers, Layers og atter Layers....!!!

Hej...

Så har jeg igen problemer med layers!!!

Jeg har brugt Auto/Snap Layers by PVII som beskrevet i denne tråd: http://www.eksperten.dk/spm/108949 hvor pelkjaer kom til min redning.

Jeg har brugt samme funktion på dette website http://www.all-market.com/test1/team.htm som jeg gjorde sidste gang, men jeg kan ikke få det til at virke ordenligt!!

Hvis man f.eks vælger en af personerne under investment team, så kommer teksten frem på det rette sted! MEN hvis man så ændre på størrelsen af browser vinduet går det galt!!

Jeg kan virkelig ikke se hvad forskellen er fra den løsning jeg oprindelig lavede (http://www.eksperten.dk/spm/108949 )og den nye!!

HJÆÆÆÆÆÆLP!!!! Og det haster lidt så skynd jer ;o)

På forhånd Tak!!!!
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
03. november 2002 - 12:12 #1
Husk at reloade ved rezise :)

<body onresize="location.reload();">
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
03. november 2002 - 12:15 #2
Eller med et script istedet

function MyResize(){ location.reload() }
onresize=MyResize;
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
03. november 2002 - 12:19 #3
Og så skal snapLayers() ikke tilføjes din "tricker", men dit bodytag.
Avatar billede gerri Nybegynder
03. november 2002 - 12:22 #4
Hvad er min "tricker"??????

Ved det første:  <body onresize="location.reload();"> blev det endnu værre...! Der forsvinder teksten når jeg resizer!!
Avatar billede gerri Nybegynder
03. november 2002 - 12:23 #5
Hvad med det andet script? Hvor skal det placeres???
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
03. november 2002 - 12:25 #6
Vent lidt, jeg sidder lige og kigger på din side. Det er en lidt problematisk opbygning - vi kan jo ikke resize uden at din autolayers (show) bliver resettet, og så går det vel egentlig ikke med snap layers.
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
03. november 2002 - 12:26 #7
Hvad er browser krav til denne side?
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
03. november 2002 - 12:41 #8
Hvis det er okay med blot IE5+ og NS6+/Mozilla så har jeg en forholdsvis nem løsning.
Avatar billede gerri Nybegynder
03. november 2002 - 12:47 #9
Hmmm...den skulle da helst kunne ses i lidt ældre browsere også - Er det et problem???
Avatar billede gerri Nybegynder
03. november 2002 - 12:50 #10
Hvad er der problematisk ved opbygningen??? Jeg troede egentlig at hele ideen med auto/snap layers var at mit layer altid vill placerer sig efter Anchor point lige meget hvad!!
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
03. november 2002 - 12:51 #11
Ja :)

Netscape 4 er der stort set ingen udviklere der roder med længere.
Det kan dog godt løses, men ikke uden at lave hele din opbygning om.

Den nemme løsning er denne som virker i IE og NS6+ http://peterelkjaer.dk/exp/gerry.html (kun de 3 øverste navne har jeg lavet)
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
03. november 2002 - 12:53 #12
Det der er problemet her er jo at du skjuler/viser et layer. For at bruge snaplayers skal vi reloade ved resize, og så bliver dine autolayers jo nulstillet.
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
03. november 2002 - 12:56 #13
Du kan godt bruge snap layers hvis du vil, men så må du leve med at ved resize bliver dine layers skjulte igen. valget er dit.
Avatar billede gerri Nybegynder
03. november 2002 - 13:07 #14
Jeg tror jeg går efter din løsning...Der er vel egentlig ikke så mange der har ældrere browsere end IE5 længere...eller??? Under alle omstændigheder vil dem denne side henvender sig til højst sandsynlig ikke have en gammel browser...!!

Hvad er det så helt præcist din løsning går ud på ??? :)
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
03. november 2002 - 13:10 #15
Den er nu meget simpel :)

div'en "holder" er placeret inde i en td, hvorfor den i nyere browsere positionerer sig selv efter denne td.

Endvidere har jeg sat "holder" til position:relative, således at de nestede layers (alle navne layersne er placeret inde i "holder") positioners efter "holder".
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
03. november 2002 - 13:12 #16
Men hvis du insisterer kan jeg godt lave det så andre browsere også kommer med.
Avatar billede gerri Nybegynder
03. november 2002 - 13:18 #17
Sorry jeg er lidt langsom :) ...jeg er ikke helt med!! Er der noget jeg skal slette i forbindelse med snap layers?

Er det muligt at du kan paste et eks. på hvad det er der skal ændres ind her ;)
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
03. november 2002 - 13:21 #18
Hvis du vil bruge ovenstående eks. skal du slet ikke bruge snaplayers. Du skal sådan set blot indsætte dine "navne" layers i forlængelse af "Kent Sutherland".

Du kan bare paste min kode ind i dit dok, der har jeg slette alle snap layers.
Avatar billede gerri Nybegynder
03. november 2002 - 13:21 #19
Angående browsere hvad er din vurdering af hvad der er nødvendigt idag??
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
03. november 2002 - 13:24 #20
IE5+ og NS6 er et helt sikkert krav. Opera er det efterhånden også, men den er ret dårlig til dhtml, men de har netop bebudet en ny version med fuld DOM2 support - så det bliver bedre.

Ovenstående virker i IE og NS6. Skal du ha' Opera med bliver det først iaften jeg kan lave det.
Avatar billede gerri Nybegynder
03. november 2002 - 13:30 #21
Skal der kun være en <div id="Holder" style="position:relative; width:200px; height:115px; z-index:100; left: 27px; top:30px;">
Gælder den for dem alle sammen???

Jeg har aldrig hørt om Opera! Jeg skal helst have dette uploaded idag så - er det noget man kan sætte ind senere uden at skulle ændre ret meget??
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
03. november 2002 - 13:31 #22
Ja der skal kun være en "Holder" div.

Men vent lige lidt, så fixer jeg Opera også hvis du har travlt.
Avatar billede gerri Nybegynder
03. november 2002 - 13:32 #23
Du er bare super :)
Avatar billede gerri Nybegynder
03. november 2002 - 13:55 #24
Øhhhh....jeg ved godt jeg er lidt besværlig, men tilgengæld har jeg afsat lidt flere point :)

Er det muligt at du kan skrive m. skjult i koden hvor præcis jeg skal ændre/indsætte noget, fordi jeg er altså lidt en tumpe denne søndag (måske skulle jeg være blevet hjemme igår aftes når jeg nu viste at jeg skulle arbejde på dette idag!!!)

Sorry...men jeg er altså lidt langsom idag :(
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
03. november 2002 - 14:01 #25
Well, det kan jeg da.

Mht. Opera kan jeg ikke få det til at virke helt perfekt lige nu alligevel. Det driller sq' :(
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
03. november 2002 - 14:14 #26
http://peterelkjaer.dk/exp/gerry.html

Der kommentaren:
<!--
Her smider du "Gerard F Bonnevay-layeret" samt de resterende layers.
De skal alle have left:0px; top:0px; da de positioneres efter "Holder"
-->

-står, smider du så resten af dine layers.
Avatar billede karsten_larsen Praktikant
03. november 2002 - 15:29 #27
Hvorfor ikke bruge iframes til en sådan opgave?
:-) Karsten
Avatar billede gerri Nybegynder
03. november 2002 - 16:31 #28
Pelkjaer>> 1000 tak - det virker som det skal :) Jubiii....!!!
Du må lige lave et svar så du kan få dine points!!!

Karsten>> Kender ikke rigtig eye frames og er langt fra superhaj og ved alt muligt, så jeg valgte en løsning jeg kendte...Hmmm, ja det gjorde jeg så ikke alligevel :(

...Men nu er det løst og det virker og det er det der tæller!! Og så må jeg vist hellere læse lidt om iframe ;)
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
03. november 2002 - 16:49 #29
Om man bruger iframes eller ej, er jo lidt et religions spørgsmål. Men faktum er, at de bestemt ikke er søgemaskine venlige.

Jeg lægger et svar.
Avatar billede gerri Nybegynder
03. november 2002 - 17:02 #30
Ups...Jeg har lige et lille bitte spørgsmål mere!!!

Når man kommer ind på team siden skal der være en indgangs tekst. Denne tekst erstattes så m. beskrivelsen af forskellige personer når der klikkes på dem.

Jeg har indsat et nyt layer m. denne tekst og sat den til at være default. Den er der så når man kommer ind på siden, og er også placeret korrekt, men forsvinder ikke når man klikker på navnene. Hvad skal jeg gøre for at få indgangsteksten til at forsvinde når der klikkes på links der aktiverer de andre layers??? (hmmm gav det mening???)
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
04. november 2002 - 10:14 #31
Hvorfor kan du ikke bruge dine autolayers ligesom du gør med de andre?
Avatar billede gerri Nybegynder
04. november 2002 - 14:13 #32
Jeg fandt ud af det :)

...mange tak for hjælpen (igen, igen, igen)
Avatar billede gerri Nybegynder
12. november 2002 - 15:23 #33
hej Pelkjear - jeg ved ikke om du få mails på denne streg, men er du ikke sød at se på dette ( http://www.eksperten.dk/spm/281395 )- Du har muligvis set mit spørgsmål, og kender måske ikke svaret men det er da forsøget værd at spørge dig, da jeg er desparat!! Jeg sætter gerne flere point af!!!