Avatar billede wooolfie Nybegynder
01. november 2002 - 17:24 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Highlight skript der highlighter hele ordet

Hej der!

Her er min lille skript som jeg bruger og den funger 100% :

<%
  Set regEx = New RegExp
  strKeyword = Request.Form("txtQuery")
  regEx.Global = true
  regEx.IgnoreCase = True

  regEx.Pattern = "(" & strKeyword & ")"

  Response.Write regEx.Replace(rs("blabla"), _
                "<b style='background-color: #FFFFCC'>$1</b>")
%>

Problemet : Der bliver highlighted kun de bogstaver på siden som jeg har søgt efter.

Problemstilling : Jeg ville highlighte hele ord hvor søgebogstaver ligger i.

Eksempel (vi søger efrer "ret")

Før: Her kan du op*ret*te et spørgsmål på Eksperten
Efter : Her kan du *oprette* et spørgsmål på Eksperten

Jeg har ideen at man skal lave det med regEx.Pattern funktionen, har flere eksempler på hvordan, men kan stadigvæk ikke hitte ud af det...

40 Points til ham der giver mig løsning der funger 100%
Avatar billede wooolfie Nybegynder
01. november 2002 - 17:36 #1
erm... glemt at sætte det til 40 points... håber at vi kan finde en løsning :>
Avatar billede eagleeye Praktikant
01. november 2002 - 18:42 #2
Så skal det lave i pattern så den med tager kareter foran og efter søgeordet eks..:

\S  betyder find karakter som ikke er mellerum linieskift og den slaks karakter. * betyder medtage 0 til mange ..:

regEx.Pattern = "(\S*" & strKeyword & "\S*)"

Se evt mere her:
http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/script56/html/vspropattern.asp
Avatar billede wooolfie Nybegynder
01. november 2002 - 22:27 #3
takker, funger 100%

NB: jeg har lovet 40 points men givet kun 30 pgs at jeg har glemt at sætte det til 40 points... er der en mulighed for at gi' dig 10 ekstra points ?
Avatar billede eagleeye Praktikant
01. november 2002 - 22:29 #4
Så skal du lave et spørgsmål med 10 points ekstra.

Men skidt med det, det er der ingen grund til.