Avatar billede wooolfie Nybegynder
01. november 2002 - 17:08 Der er 1 kommentar og
1 løsning

regEx.Replace i IF THEN sætning ( highlight )

Hej der! sidder lige roder med en highligh funktion som fungerer 100% for mig.

Der kommer nogle data fra DB'en (MS Access) ved indtastning af søgeord på en ASP side i en text boks ( name="txtQuery" )og derefter bliver de vist på siden ved hjælp af

<% =rs("blabla")%>

For at lave hightlighting bruger jeg følgende skript:

<%
  Set regEx = New RegExp
  strKeyword = Request.Form("txtQuery")
  regEx.Global = true
  regEx.IgnoreCase = True

  regEx.Pattern = "(" & strKeyword & ")"

  Response.Write regEx.Replace(rs("blabla"), _
                "<b style='background-color: #FFFFCC'>$1</b>")
%>

Well... alt funger som sagt 100%, problemet kommer nå jeg prøver at sætte det i en If Then sætning:

Her er skriptet som jeg benytted før (uden highlightning ):

<% =rs("blabla")%><br>
            <%
If Len(rs("blabla2")) Then Response.Write rs("blabla2") & "<br>"
If Len(rs("blabla3")) Then Response.Write rs("blabla3") & "<br>"
If Len(rs("blabla4")) Then Response.Write rs("blabla4") & "<br>"
            %>

Og det er lige her jeg får problemer på siden nå jeg prøve at implementer min highlightning skript i denne If Then sætning...

Jeg har simpelthen lavet så mange prøver, at jeg gider ikke en gang paste dem her da det vil fylde flere sider...

Anyone any ideas? 60 points til ham der giver mig løsning der fungere.

Mvh wooolFie
Avatar billede eagleeye Praktikant
01. november 2002 - 17:16 #1
Hvad hvis du gør sådan her:

<%
  Set regEx = New RegExp
  strKeyword = Request.Form("txtQuery")
  regEx.Global = true
  regEx.IgnoreCase = True

  regEx.Pattern = "(" & strKeyword & ")"

  Response.Write regEx.Replace(rs("blabla"), _
                "<b style='background-color: #FFFFCC'>$1</b>") & "<br>"

If Len(rs("blabla2")) Then Response.Write regEx.Replace(rs("blabla2"), _
                "<b style='background-color: #FFFFCC'>$1</b>") & "<br>"

If Len(rs("blabla3")) Then Response.Write regEx.Replace(rs("blabla3"), _
                "<b style='background-color: #FFFFCC'>$1</b>") & "<br>"

If Len(rs("blabla4")) Then Response.Write regEx.Replace(rs("blabla4"), _
                "<b style='background-color: #FFFFCC'>$1</b>") & "<br>"

%>
Avatar billede wooolfie Nybegynder
01. november 2002 - 17:27 #2
60 points til dig :o)