Avatar billede ibrene Nybegynder
23. juli 1999 - 15:44 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

PHP3 STDIN

Hejsa

Er der nogle af jer som ved hvordan man for PHP3 til at læse på STDIN. Jeg skal lave en rotine, så når man skriver til en special postkasse, går den ned og køre denne file, men jeg skal jo havde data fra emailen med over i filen, så de kan behandles.
Avatar billede lopa Nybegynder
23. juli 1999 - 17:24 #1
Der er nok lidt forkert at bruge PHP til et shell script, men ok ;-)

Hvis du gerne vil kalde scriptet med data, kan du jo blot gøre således:

gørnoget.php3?data1+data2+data3+data4
Avatar billede ibrene Nybegynder
24. juli 1999 - 00:05 #2
Ja men det er jo ikke lige frem det du sætter op i aliases, når du skal køre det der fra. Og ja du har nok ret i at php3 ikke egner sig 100% til shell script.
Avatar billede paikin Nybegynder
24. juli 1999 - 13:04 #3
Kan du ikke løse det ved at åbne en fil (Fopen...) og læse fra den?
Avatar billede guru Nybegynder
24. juli 1999 - 13:17 #4

fopen er svaret.

Her åbnes file, og læses een linie af gangen fra mailbox "special". Max linielængde 4k. [bare eksempel, jeg skulle jo finde på et eller andet :-)].

Husk at give www-data (eller hvad din Server nu kører som) adgang til at læse mailbox.

$path="/var/spool/mail/";
$entry="special";

$fp = fopen("$path$entry","r");

while( $line = fgets( $fp, 4096 ) ) {
  ---bla-bla---
};

fclose($fp);