Avatar billede jenslund Juniormester
31. oktober 2002 - 16:22 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

redirect - syntaks

Hej

Jeg oprette et ASP-spørgsmål der udviklede sig til et javascript sprøgsmål ( se evt.: http://www.eksperten.dk/spm/276263)

Spørgsmålet er at jeg i min ASP-kode har følgende;

  response.write "<script language=""Javascript"">"
  response.write "parent.window.location.href='" & url & "';"
  response.write "</script>"

Som gør det jeg vil havde den til (nemlig efter nogle databasekald at redirecte til den rigtige side) - man gør det på en måde så jeg ikke kan komme tilbage ved brug at back-knappen på min browser :-(

Jeg har eksperimenteret lidt med forskellige varianter fx. parent.document.location.href document.all.location.href men intet af det virker efter hensigten.

Siden der redirectes fra ligger i en frame. Jeg er ikke javascript-haj så jeg aner ikke hvad de forskellige koder gør - men er der en der kan hjælpe mig med den rigtige syntaks så jeg ikke slagter tilbage-navigationen.

Jeg har endnu ikke lukket mit oprindelige spørgsmål og skal selvfølgelig nok huske at give points til grunken der hjalp mig så vidt som jeg hidtil er kommet - når jeg har fået det til at spille helt.

Jens
Avatar billede grunken Nybegynder
31. oktober 2002 - 17:43 #1
Avatar billede grunken Nybegynder
31. oktober 2002 - 18:14 #2
Avatar billede jeden Nybegynder
13. november 2002 - 12:25 #3
Det letteste vil nok være at lave det i ASP:
Response.Redirect(url);
Avatar billede jenslund Juniormester
13. november 2002 - 12:28 #4
jeden >> tro mig det har jeg prøvet - den åbner i den frame jeg kalder den fra se sps http://www.eksperten.dk/spm/276263

jens
Avatar billede jenslund Juniormester
09. marts 2004 - 14:56 #5
Hej grunken

Jeg vendte aldrig tilbage til denne, hvilket jeg beklager. Jeg har derfor heller ikke forsøgt din løsning på problemet og jeg kan ikke længere huske i hvilken sammenhæng jeg spurgte.

Hvis det er ok med dig vil jeg lukke spørgsmålet? Føler du at du er berettiget til point smid et svar.

Det er ikke for at sanke point jeg vil lukke sps - men mere for at få ryddet op - og lige melde tilbage til folk der har ulejliget sig med at svare.

vh
Jens

vh
Jens
Avatar billede jenslund Juniormester
13. marts 2004 - 09:52 #6
Grunken har ikke meldt tilbage, hvorfor jeg lukker sps. Hvis Grunken mener han burde have haft point, må han lige gribe fat i mig.

Jens