Avatar billede halu Nybegynder
30. oktober 2002 - 15:44 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

getElementsByName

Jeg skal lave lidt dom manipulation af en side idet den loades færdig - og herefter print den ud - jeg har lavet følgende funktion ( som er lidt kryptisk )

function init(){
    var check_box = document.getElementsByName("selectboxes");
    for(i=0;i<check_box.length;i++){
        check_box[i].innerHTML = "&nbsp;";
    }
    comments = document.getElementsByName("addComent_rows");
    var len = comments.length;
    for(i=0;i<len;i++){
        el = comments[0];
        parent = el.parentNode;
        parent.removeChild(el);
    }
    window.print();
}

formålet er at erstatte alt indhold i tabelsceller med navnet selectboxes med $nbsp; og slette alle tabelrækker med navnet add_comment_rows; inden udskriften startes.

scriptet virker fint i mozilla og initaliceres fra onload med noload="setTimeout('init()',10)"

i IE derimod er de collections der opnåes med getElementsByName tomme (lenght == 0)

hvorfor det?

et andet spørgsmål
Nogen forslag til hvorfor parent.removeChild ændre på en collection der tidligere er hentet på DOM træet -  jeg er ikke særlig tilfreds med omskrivningen fra
comments = document.getElementsByName("addComent_rows");
    for(i=0;i<comments.length;i++){
        el = comments[i];
        parent = el.parentNode;
        parent.removeChild(el);
    }

til det nuværende, men det er tilsyneladende nødvendigt!

mvh Hans
Avatar billede Slettet bruger
30. oktober 2002 - 15:48 #1
Så vidt jeg ved, er det ulovligt at bruge samme name til to eller flere elementer (radio-buttons undtaget). Derfor hedder funktionen vist document.getElementByName i IE. Muligvis returnerer den også et array, hvis den finder mere end én forekomst, men jeg tvivler på det.
Avatar billede Slettet bruger
30. oktober 2002 - 16:30 #2
Nu har jeg prøvet lidt på egen hånd, og det virker sgu ikke særlig godt.
Måske kan du bruge document.getElementsByTagName i stedet.
Avatar billede halu Nybegynder
15. januar 2003 - 08:30 #3
lukker