Avatar billede rwh Nybegynder
23. juli 1999 - 00:46 Der er 11 kommentarer

Integration af Perl i ASP

Jeg har brug for at integrere nedenstående perlscript i en .asp fil, og kan ikke få det til at funke. Det er et lille script der henter indholdet fra en extern hjemmeside.

Perlscriptet kører fint i samme bibliotek på NT-serveren som der hvor jeg har mine andre .asp filer liggende. Men når jeg prøver at sætte det ind i en asp-fil som vist nedenfor, så står serveren bare og hænger når jeg kalder filen.

Håber der er nogen der har forstand på det her med perl i asp, og kan hjælpe mig.

På forhånd tusind tak!!
Rasmus

<SCRIPT LANGUAGE="PerlScript" RUNAT="Server">
#!/usr/bin/perl
use CGI;
use CGI::Carp (fatalsToBrowser);
use LWP::Simple;
$q = new CGI;
print $q->header;
$content = get('http://www.yahoo.com');
  print<<HTML;
    $content
HTML
</SCRIPT>
Avatar billede cyberesben Nybegynder
23. juli 1999 - 00:52 #1
jeg tror sgu ikke du kan putte perl i en ASP fil... så skal du til at lave en perl emulator til ASP *GG* ej det tror jeg bare ikke du kan
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
23. juli 1999 - 01:36 #2
cyber.. det er muligt at bruge perl i ASP Scripts
Avatar billede cyberesben Nybegynder
23. juli 1999 - 01:44 #3
øøhm ok det lyder bare skummelt... ASP er jo et konkurrende system
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
23. juli 1999 - 01:48 #4
http://www.activeserverpages.dk/aspdigital/forord/asphistorie.asp

Lige over det afsnit der handler om "Lidt baggrund omkring ASP"

Eller det sidste afsnit om "Facts"
Avatar billede snowball Novice
23. juli 1999 - 08:22 #5
Nogen jeg lige "faldt over" da jeg læste på siden:

ASP supporter server komponenter

og

ASP supporter VBScript og JScript

Det kan man da ikke skrive. Det hedder da understøtter.

Snowball
Avatar billede sone Nybegynder
23. juli 1999 - 09:12 #6
Den eneste grund til at du vil bruge Perl er vel, at du vil hente en side (via HTTP-protokollen) ind i en variabel.
Dette kan gøres med komponenten AspHTTP som findes på http://www.serverobjects.com/products.htm

Jeg bruger selv komponenten - virker fint!

Peter
Avatar billede rwh Nybegynder
23. juli 1999 - 10:16 #7
Jeg kender skam denne komponent, men har desværre i dette tilfælde ikke mulighed for at bruge den da det kræver at man kører regsrv på .dll'en, og det kan jeg ikke på netop dette webhotel.

Der er ligesom ikke rigtig nogen af jer der har kommenteret spørgsmålet, der er kommet med en løsning på hvordan jeg kan integrere mit perlscript i asp - nogen bud?
Avatar billede floffy Nybegynder
23. juli 1999 - 11:33 #8
Du downloader Active Perl fra Active State (http://www.activestate.com/ActivePerl/) og installerer.

Så har du mulighed for at benytte PerlScript i stedet for VbScript.

Typisk skal du bare huske denne i toppen af asp-filen:
<%@ language = PerlScript %>

Simpelt. På Active State findes glimrende referencer til brugen af PerlScript:
http://www.activestate.com/reference/related_sites.htm
Avatar billede rwh Nybegynder
23. juli 1999 - 12:41 #9
Som sagt ligger sitet på en webserver, og jeg har ikke adgang til at installere noget!

Perl er installeret på serveren, da jeg sagtens kan exekvere scriptet hvis jeg laver en .pl eller .cgi fil - jeg kan bare ikke få det embedded i asp!
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
23. juli 1999 - 14:19 #10
Spørg dem der har webhotelet om de ikke vil installere komponentet, det vil de fleste gerne når det er et freeware komponent, hvis de ikke vil så skrift til et andet webhotel da det er for dårlig service
Avatar billede rwh Nybegynder
03. august 1999 - 12:59 #11
Hvorfor er det dårlig service?
Hvis jeg havde et webhotel, ville jeg da ikke tillade at der kunne installeres komponenter, uden at jeg først havde skilt dem ad, kigget på deres indhold, og checket at de kan funke med mine andre komponenter.
Det er vel sådan at man sikrer sig at webhotellet kører uden problemer?