Avatar billede flemming-s Nybegynder
28. oktober 2002 - 09:44 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Memmery size wrong - Ny opsætning i bios Hvordan ?

I forbindelse med at jeg har sat PC'eren til at gå i dvale er der opstået en fejl i opsætningen ude i bios
Medd. er :
cmos setting wrong
cmos memery size wrong
Hvordan opsætter jeg Pc'en igen så den fungere korekt.
Jeg har winXP
Pc'eren er en AMD Palomino 1700XP. Bundkortet er en ECS K7S5A
På forhånd tak
Jeg er ikke "nørd" så steb by steb vejleding
Avatar billede drtree Nybegynder
28. oktober 2002 - 10:37 #1
Kort godt råd: Hold dig fra dvalefunktionen.
Du ved vel hvordan du slår den fra?
Avatar billede Slettet bruger
28. oktober 2002 - 10:59 #2
gå ind i BIOS > LOAD SETUP DEFAULT > save > genstart
Avatar billede flemming-s Nybegynder
28. oktober 2002 - 22:43 #3
Jeg har kunnet vælge mellem følgende:
* Standart cmos opsæting
* Optimal  setings
* Best preformens setings
Jeg valgte 'Standart cmos opsæting'
Det ser ud til at det meste virker igen. Jeg kan dog ikke finde tep. på CPU i bios, Hvor er den mulighed blevet af ?
Vil jeg med fordel kunne vælge et af de andre opsætinger?
Hvile fordele vil jeg få ?
Er der nogle ting i min PC der fremover fil fungere dårligere pga dette chrash ?
Avatar billede Slettet bruger
29. oktober 2002 - 07:20 #4
det lader til at du kører med en anden BIOS som dem jeg plejer at arbejde med - du bør vælge "optimal setting" husk at gemme - hvis det ikke vil køre må du gå tilbage igen
Med hensyn til remperatur - spændingsmåler m.v. skal du nok ind og enable den funktion igen den plejer at være under afsnittet "power" så plejer der at være en undermenu der kan hedde noget med "health" eller muligvis "hardware monitor"
Din computer vil ikke fungere dårligere at denne lille episode
Avatar billede Slettet bruger
30. oktober 2002 - 11:09 #5
Fik du det til at virke ??
Avatar billede flemming-s Nybegynder
31. oktober 2002 - 11:46 #6
Jeg har nu stillet settings med "optimal setting" Jeg kan ikke umidelbart se nogen forskel.
*derimod kunne jeg ikke finde "health" eller muligvis "hardware monitor" i Pawer set op ?
*Ligeledes kan jeg heller ikke finde det sted hvor jeg justere mhz. Pt køre den kun på 2/3 kraft 1100 mhz og den kan køre 1700. Jeg har tidligere rettet det. Et sted hvor jeg ændre noget fra 100/100 til 130/130.
Avatar billede Slettet bruger
31. oktober 2002 - 19:04 #7
Hvis du ikke har fået det til at virke endnu må du fortælle hvad det er for en BIOS + hovedmenu'erne på 1. side
Hvis det er en AWARD BIOS finder du som regel CPU setting under
"Advanced eller Frequency / voltage control"
Avatar billede flemming-s Nybegynder
02. november 2002 - 16:41 #8
Så er jeg her igen :o)
Øhe hvordan finder jeg ud af hvad biosen'en hedder ?
Avatar billede flemming-s Nybegynder
02. november 2002 - 17:04 #9
Så har jeg vist fået fixet det :o)
Øverst i Bios står følgende: (mon det er navnet på bios ?)
AMI Bios Simpele setup utillty vertion 1.21..06

Under CPU PNP setup: Kan jeg justere CPU hastighed til 133/133 => 1700 Mhz
Under Hardvere monitor: kan jeg se temp på systenm og CPU pt = 22 og 37 grader

Det er nu min fornemmelse at pc'eren er blevet lidt langsommere og at den somtider "knore" ekstra meget før den spytter et resultat ud.
Hvad er årsagen til at jeg ikke skal bruge * Best preformens setings ?
Avatar billede Slettet bruger
02. november 2002 - 17:15 #10
Jamen så prøv det du kan jo altid gå tilbage