Avatar billede musiat Nybegynder
28. oktober 2002 - 08:28 Der er 2 kommentarer

Forum med PHP/MySQL

Jeg vil meget gerne lave et simpelt forum til website, som er lavet i PHP/MySQL.

Er der nogen, der har forslag til, hvad det letteste er at gøre? Jeg har downloadet nogle færdige communities, men de virker meget store og nuancerede og det er ikke nødvendigt. Modsat er opgaven også svær, hvis jeg skal lave det selv helt uden hjælp.

Derfor kunne det fedt, hvis der var een, der kunne give nogle retninglinjer, for hvad der er nødvendigt mth. tabeller i database. Med andre skitsere, hvilke vigtige ting, man skal tage højde for?
Avatar billede Slettet bruger
28. oktober 2002 - 08:39 #1
Hvis du kan bruge mine tabeller til inspiration så værsgo :)

#
# Table structure for table 'music_forum_emner'
#

CREATE TABLE music_forum_emner (
  id int(11) NOT NULL auto_increment,
  overskrift varchar(30) NOT NULL default '',
  beskrivelse text NOT NULL,
  PRIMARY KEY  (id)
) TYPE=MyISAM;

#
# Table structure for table 'music_forum_tekst'
#

CREATE TABLE music_forum_tekst (
  id int(10) NOT NULL auto_increment,
  emneid int(10) NOT NULL default '0',
  oprettet datetime NOT NULL default '0000-00-00 00:00:00',
  sidste_indlaeg datetime default NULL,
  ejerid int(10) NOT NULL default '0',
  brugernavn varchar(14) NOT NULL default '',
  overskrift varchar(50) NOT NULL default '',
  tekst text NOT NULL,
  PRIMARY KEY  (id)
) TYPE=MyISAM;

Der er en tabel til emner (som jeg som Admin redigerer)

Og så er der en tabel til indlæg.
Emneid er det id fra tabellen med emner.
ejerid bestemmer om dette indlæg er det første indlæg, eller et svar på et andet indlæg.

Mit forum er lineært, der er altså en der opretter et sprøgsmål, og så kan andre svare på det.
Avatar billede holeinthewall Nybegynder
28. oktober 2002 - 13:22 #2
Du kan også gå ind på: http://www.webcafe.dk/artikler/php/phpmysqlgaestebog/
Den er ikke så svær at forstå.

Der er også nogle ret gode tutorials der inde.