Avatar billede hy Nybegynder
27. oktober 2002 - 22:54 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Object required: 'XML1.documentElement'

Får følgende fejl :
Microsoft VBScript runtime error '800a01a8'

Object required: 'XML1.documentElement'

Linier med fejl :
set XML1 = Server.createObject("Microsoft.XMLDOM")
get = XML1.loadXML(GetXML(et eller ande.........
set showXML = XML1.documentElement

Det køre fint lokalt, men når jeg lægger det på server får jeg fejlen ..

hyde
Avatar billede medions Nybegynder
28. oktober 2002 - 00:17 #1
Har du tjekket efter stien til filen er korrekt?

//>Rune
Avatar billede hy Nybegynder
28. oktober 2002 - 08:35 #2
Ja det er den samme sti som når det køre lokalt, siden bliver hentet på en anden server, så det skulle jo være det samme..

hyde
Avatar billede Slettet bruger
28. oktober 2002 - 09:19 #3
Det betyder at dit XML dokument af een eller anden grund ikke blev loadet.

1. Det ser ikke ud som om du husker at sætte "async" property'en til false (XML1.async = false) - når du ikke gør det, fortsætter scriptet me det samme, og så er dokumentet helt sikkert ikke blevet hentet endnu.

2. I stedet for "Microsoft.XMLDOM" bør du som minimum bruge "MSXML2.DOMDocument" - og helst med versionsnr. på: "MSXML2.DOMDocument.4.0" (evt. "3.0" - kommer an på hvad der er nstalleret på serveren). Den du bruger er ældgammel (men figurerer desværre altid i tutorials og eksempler) og du kan ikke vide hvilken version af XMLParseren der vil blive brugt - det kan du først når du sætter versionsnummeret på. (Og det er jo først version 3 der svarer til XML & XSLT standarderne.)

3. Hvis du henter dit XML vha. en "http://" URL skal du bruge ServerXMLHTTP objektet for at undgå "Access denied"...

/CS
Avatar billede hy Nybegynder
28. oktober 2002 - 09:44 #4
>> greystate
1. async er sat til false
2. Har prøvet med MSXML2.DOMDocument
3. Hvordan gøres det, er det set XML1 = Server.createObject("MSXML2.ServerXMLHTTP") eller hvad, kan ikke lige teste her, men kan du give et eksempel, tester jeg hurtigst muligt ..

hyde
Avatar billede Slettet bruger
28. oktober 2002 - 11:25 #5
F.eks. sådan her:

Set XML1 = Server.CreateObject("MSXML2.ServerXMLHTTP.4.0")
XML1.open("GET", "http://www.greystate.dk/story-cookie.xml", False)
XML1.send()

Response.Write(XML1.responseXML.documentElement.xml)
Avatar billede hy Nybegynder
28. oktober 2002 - 12:52 #6
Det skal så bruges sådan i mit tilfælde :

Set XML1 = Server.CreateObject("MSXML2.ServerXMLHTTP.4.0")
XML1.open("GET", "http://www.greystate.dk/story-cookie.xml", False)
XML1.send()
set showXML = XML1.responseXML.documentElement.xml

Korekt ????

hyde
Avatar billede hy Nybegynder
28. oktober 2002 - 13:26 #7
Får følgende fejl med Set XML1 = Server.CreateObject("MSXML2.ServerXMLHTTP.4.0") :

Server object error 'ASP 0177 : 800401f3'

Server.CreateObject Failed

/_struktur/get_xml.asp, line 97

Invalid class string
Avatar billede Slettet bruger
28. oktober 2002 - 13:30 #8
Yeah - så er MSXML4 ikke installeret.

Prøv med "3.0" i stedet for, og derefter evt. uden versionsnr.

/CS
Avatar billede hy Nybegynder
28. oktober 2002 - 13:30 #9
Får samme fejl med :
set XML1 = Server.CreateObject("MSXML2.DOMDocument.3.0")
set XML1 = Server.CreateObject("MSXML2.DOMDocument.4.0")
set XML1 = Server.CreateObject("MSXML2.DOMDocument")
Avatar billede hy Nybegynder
28. oktober 2002 - 13:36 #10
Er prøvet alle, det eneste der går igennem er Microsoft.XMLDOM, og det virker perfekt lokalt ???

Kan det have noget med skriverettigheder at gøre, har hørt det, har dog fået dem til at lave fuld rettigheder i mappen !!!, men ????????
Avatar billede hy Nybegynder
28. oktober 2002 - 13:52 #11
Ved :
get = XML1.loadXML(GetXML(et eller ande.........
er get false

URL er ok, når den køres i browser returneres et xml dokument.